Ångest och förvirrad av märkesdjungel

Keno18

Ny medlem
Hejsan jag vill köpa en ny jacka och nya byxor..
Problemet är att idag finns deg alldeles för många märken på marknaden.
Nu står jag mellan tre olika märkespeodukter.
Vilket märke skall man välja mellan har ni några egna erfarenheter och rekommendationer.
Märkena jag funderar på är
Peak performance
Stellar Equipment
Norrøn

Tack och trevlig vinter!

ErikSvensson

Ny medlem
Har precis kört första skiddagen i stellars Shell jacka + byxor, hade även deras tjocka fleece tröja under.
Hur nöjd som helst!
Har absolut inget att klaga på! Och i förhållande till priset känns det som ett riktigt klipp!

Använt jackan till vardags hela hösten också och varit riktigt nöjd! Byxorna använda jag även i höstas när jag seglade... funkade kanon till det med :)

Var inte rädd för att du ”inte kan prova i butik” deras frakt och retur går fort och du hinner prova i flera dagar innan du måste skicka tillbaka för att hinna få fakturan krediterad innan det är dags att betala!

Tips ang storle, jag e 186/95 kg 34/32 i jeans, L på överkroppen och XL på underkroppen kör jag med ?

xQubeZ

Aktiv medlem
Har endast testat Norröna produkter av de tre men deras produkter är fantastiska. Jag skulle valt Norröna alla dagar. Samtidigt om du läser lite kort om reviews o produktbeskrivningar skulle jag valt Norröna med. De är ett stort företag med bra rykte. De andra är väl det med men inte på samma sätt som Norröna enligt mig. Sen tycker jag personligen Norröna gör snyggare kläder men det är ju en smakfråga.

Tottek

Aktiv medlem
Stellar är ju helt klart det enda prisvärda alternativet, men peaks nya mystery är ju jävligt snyggt :D

Välj det stället som har de features som är viktigast för dig, T ex stor huva, snölås, placering/längd ventilationsdragkedjor, placering fickor, passform, etc

POGA_STHLM

Ny medlem
Fundera mer på vilken typ av membran du vill ha. Stellar kör med sitt eget, medan de Peak o Norröna använder Gtx. ska du ha det styvaste o slitstarkaste gtx pro eller ett lättare gtx active?
De flesta märken använder gtx, så det är många ggr en designfråga.
Norröna dessutom har Dri1 o Dri3, som är deras egna membran...

havreboll

Aktiv medlem
xQubeZ sa:
Har endast testat Norröna produkter av de tre men deras produkter är fantastiska. Jag skulle valt Norröna alla dagar. Samtidigt om du läser lite kort om reviews o produktbeskrivningar skulle jag valt Norröna med. De är ett stort företag med bra rykte. De andra är väl det med men inte på samma sätt som Norröna enligt mig. Sen tycker jag personligen Norröna gör snyggare kläder men det är ju en smakfråga.
Det är så olika vilken syn man har på märken. Själv tar jag inte i norröna med tång. De få gånger jag ändå gjort det så har sakerna fallit sönder på väldigt kort tid. Visserligen har jag fått grejerna utbytta men när det nya ramlar sönder lika snabbt samt att polarnas grejer inte är bättre så börjar man undra hur kvalitén är egentligen.

wertigo

Medlem

@Keno18
Av de tre märken du nämner, har jag bara erfarenhet av Peak Performance. Jackan körs just i tvätten inför kommande skidäventyr. Efter 8 års användning, så kan jag inte mer än rekommendera Peak, men precis som
@Always-Sunny , så skulle jag rekommendera dig att fundera över vilka features som är viktiga för dig.

Enda minuspoängen jag kan komma på med Peak-jackan jag har är att det blir lite tight om man behöver köra med huvan på.

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp