Ja det tyckte jag med men som sagt det var nog jag som nedvärderade mig själv, mina förra pjäxor var rätt mjuka för jag var livrädd att byta från bräda till lagg och sitta alltför fast men det känns bra nu och ska bli riktigt skoj att testa grejerna snartHehe, 110 i flex lät lite lågt för nån som väger 98 pannor och vill driva skidan med plöstryck.
Byt skidverkstad…Mina bindningar var ju på tippen att vara slut märkte jag, lätt glapp i tådelen så det blir att fixa nya och tittar då på Look Pivot 15 men blkr inte klok på deras stoppers. Har de bara 95 och sen 115mm? 115 känns ju inte så slimmat mot en 106 skida?
Tänkte annars köpa ett par nya Griffon eller Jester och återmontera i samma hål men skidverkstan jag pratade med gillade inte den idén alls så lika bra att flytta fram nån cm och montera nåt nytt roligt.
95ans stoppers fick precis inte plats på en 107-skida för mig så jag körde 115 och det funkade bra.Mina bindningar var ju på tippen att vara slut märkte jag, lätt glapp i tådelen så det blir att fixa nya och tittar då på Look Pivot 15 men blkr inte klok på deras stoppers. Har de bara 95 och sen 115mm? 115 känns ju inte så slimmat mot en 106 skida?
Tänkte annars köpa ett par nya Griffon eller Jester och återmontera i samma hål men skidverkstan jag pratade med gillade inte den idén alls så lika bra att flytta fram nån cm och montera nåt nytt roligt.
Ja jo kanske det, men pallar inte köra upp till Gbg för en montering, denna jag pratar om ligger i malmö. Men vet ni någon annan i södra Sverige så tipsa gärna.Byt skidverkstad…
Har du en skruvdragare med en vettig pz3-bits så kan du skruva av dem själv. Sen använder du befintliga hål och skruvar i nya bindningarna med lite trälim i hålen. Känner du att gängorna drar så är det bara att köra. Om inte går du till verkstan och låter dem flytta bindningen lite om du inte orkar limma i gamla hålenJa jo kanske det, men pallar inte köra upp till Gbg för en montering, denna jag pratar om ligger i malmö. Men vet ni någon annan i södra Sverige så tipsa gärna.
Ska jag ändå byta bindning så spelar det ingen roll, funderar på att flytta fram nån cm ändå. Hört flera som upplevt skidan snabbare i sväng och lekfullare med 1-3cm framåt.
Japp, och noga med att skruven går i gamla gängorna och inte försöker skapa nya.Har du en skruvdragare med en vettig pz3-bits så kan du skruva av dem själv. Sen använder du befintliga hål och skruvar i nya bindningarna med lite trälim i hålen. Känner du att gängorna drar så är det bara att köra. Om inte går du till verkstan och låter dem flytta bindningen lite om du inte orkar limma i gamla hålen
Har alla verktyg och bits så det är inga problemHar du en skruvdragare med en vettig pz3-bits så kan du skruva av dem själv. Sen använder du befintliga hål och skruvar i nya bindningarna med lite trälim i hålen. Känner du att gängorna drar så är det bara att köra. Om inte går du till verkstan och låter dem flytta bindningen lite om du inte orkar limma i gamla hålen
Det är de jag pratat med men de vill väl inte göra en chansartat montering heller.Om hjälp behövs. Alla i Skåne verkar tycka att Snö&Sjö i Limhamn är det som gäller. Det sa de t o m på XXL på Emporia idag.
De bör ju ha använt trälim också och det är ju ingen fara. Däremot ordna till kratern som blir när du skruvar ur. Annars kan det bli svårt att få ber bindningen tight mot skidan.Har alla verktyg och bits så det är inga problem, inte tummen mitt i handen heller men hur vet jag att jag inte skjuter på något gammalt lim eller vad som användes när de monterades på Udens. Man behöver inte rensa det gamla hålet?
De bör ju ha använt trälim också och det är ju ingen fara. Däremot ordna till kratern som blir när du skruvar ur. Annars kan det bli svårt att få ber bindningen tight mot skidan.