Aprilskämt gick snett =/

felix

Aktiv medlem
Så, idag när jag var ute och åkte fick vi idén till det mest ultimata aprilskämtet (tyckte vi).

En lavin hade gått för några dagar sedan i Stollenberg, ett av off-pist områdena i Gressoney.

Vi åkte ned till mittersta liftstationen och skrek att vår vän var begravd, utan sändare och vi hade ingen utrustning.

Så fick vi med en pistör till själva lavinen. Proceduren tog väl nästan 20 minuter eftersom vi fick åka lift upp med honom. Vår vän var med andra ord mest troligt död nu. Redan där kände vi att det hade spårat lite, vadfan hade vi gjort egentligen. Väl där skrek vi APRILE APRILE IL TUO STUPIDO ARINGA!!! som ska betyda ungefär, april april din dumma sill men på italienska.

Sen drog vi, lämnade honom där vind för våg med en spade i handen. Ni vet, en sån där lång alpinistspade utan handtag.

Vi tänkte dra hem och byta kläder så ingen skulle känna igen oss, vi skämdes och var riktigt nojiga.
I sista liften åker vi fast. Blir leggade (men slipper lämna över våra liftkort) och får skriva under något papper med vår adress och telefonnummer.

Min fråga är, vad kommer hända nu? Vi vågar knappt gå till backen imorgon i rädsla för repressalier.
Kan vi åka dit på något? Det var ju trots allt inte vi som utlöste lavinen, utan vi lurades bara att vi gjort det.

Uppdatering, 2 April
Självklart var detta ett aprilskämt, om ett aprilskämt. Ingen människa i världen skulle väl kunna hitta på något så taskigt som att lura pistörerna att ens vänner ligger begravda i en lavin. Herregud. Men vad ska man göra när freeride själva hittar på så bedrövliga aprilskämt som liftkort i mobilen. Det här tycker jag var 100 gånger roligare! :D

Filmen från min hjälmkamera är för övrigt från en riktig räddning, dock ingen lavin inblandad...

Senast ändrad:

Ace_DG

Aktiv medlem
...får ju bestämt för mig att unge felix drar i vårt ben här
den ironiska generationen? ...visstifan dom har redan vuxit upp
då är det dags för felix och den xxxxxxxx <fyll lämpligt epitet>genarationen kanske...
Fredag på er!
/A

delta

Aktiv medlem
Kör hart, lek lite med amerikanska immigrationsgubben eller säkerhetskontrollgumman nästa ar!

felix

Aktiv medlem
För att tråden inte ska spåra till om det här är ett aprilskämt av aprilskämtet, har jag självklart filmat delar av färden med min GoPro... klippet ligger bland hundratals andra och måste censureras då en del namn och personer inte kan vara med (ifall det blir något rättsligt av det) men sen ska jag försöka ladda upp det. Är inget märkvärdigt, men kanske kan få en del att ändra uppfattning. Vänta.

Onlytelemark

Ny medlem
Så jävla korkat,, åk till Dizin i Iran,,,o skrik,, Bush och gör V-tecknet,,, då får ni veta vad ett rättssamhälle är,,,

U

user93315

Guest
felix sa:
För att tråden inte ska spåra till om det här är ett aprilskämt av aprilskämtet, har jag självklart filmat delar av färden med min GoPro... klippet ligger bland hundratals andra och måste censureras då en del namn och personer inte kan vara med (ifall det blir något rättsligt av det) men sen ska jag försöka ladda upp det. Är inget märkvärdigt, men kanske kan få en del att ändra uppfattning. Vänta.
Detta videoklipp passar ju perfekt att tävla med i Guldpjäxan. Verka ha både en story, spänning och humor i sitt sätt att skildra verkligheten. Ännu är det inte försent då inlämningen är idag.

Väntar ivrigt på uppladdningen förresten. :)

Tomtefar

Ny medlem
felix sa:
Tomtefar sa:
Tror ni kommer åka i finkan i brist på humor
Ja okej, det var jävligt humorlöst men... inte fan kan vi åka i fängelse för det? Max typ böter och avstängning från backen tänker jag.
Jo, det kan ni, säskilt eftersom ni är så unga.
Det finns saker man inte skämtar om/med och räddningspersonal är en av dessa. Oavsett hur kul ni tycker det är så skrattar nog inte den personen som räddningspersonen skulle kunnat rädda istället lika mycket.

felix

Aktiv medlem
Ja, här är lite klipp från när vi hämtar pistören och åker till lavinen... det är kasst filmat, batteriet tar slut och jag har fått censurera mycket men då ser ni i alla fall att det ägde rum.

Ace_DG

Aktiv medlem
...ok nu hör vi ju inte dig yttra orden, så fortfarande vet vi ju inte.
Men om det är sant så har byns grabbar säkert synpunkter ikväll.
Kanske värt en eller annan blodig näsa och nägra tänder
Watch your six...
/A

Gunnar_G

Ny medlem
Om inte det här är ett avancerat andragradsskämt så hoppas jag verkligen ni får rejäla böter. Jävla idioter

D

D-Master

Guest
Hur jävla dum får man bli!! Det är inget att skoja om. Pistörerna ska finnas på plats när det väl händer något. Jag har en vän som ligger sin andra vecka nedsövd med skallskador efter lavin. Vi hade en pistör som hjälpte oss eftervart. Men om det möjligt kunde vara värre hade några idioter som ni hade varit där. Hoppas ni får böter och att ni i framtiden anväder era hjärnor om ni har några.

Perkal

Ny medlem
Jane6 sa:
Perkal sa:
Jane6 sa:
Alltså det är ju helt offtopic, men ananasjucie slår öl i hästlängder.
Även fast det är ot så gläder det mig att höra att ananasjuicen är en favorit hos dig, Perkal :))
Anyday. Ananasjuice är bättre än bumbibjörnssaften med den magiska kraften, sen är ju öl magisk den med den får mig att känna mig snygg typ, helt otroligt!:O

Snow_flake

Ny medlem
Perkal sa:
Anyday. Ananasjuice är bättre än bumbibjörnssaften med den magiska kraften, sen är ju öl magisk den med den får mig att känna mig snygg typ, helt otroligt!:O
Det heter faktiskt Bumbibärssaft !

Senast ändrad:
Det här kan inte vara på allvar. Känns som det är konstruerat för att reta gallfeber på folk. För sånt här gör tecknade figurer, typ Beavis & Butthead. Fast med den stora skillnaden att de var roliga...

Senast ändrad:

PNyberg

Ny medlem
I call bullshit!

felix verkar ha en räv eller två bakom örat, men han är, nog, inte dum.

Tror mest att denna tråd går ut på att, precis som leol70 skrev, reta gallfeber på folk. Något Felix verkar tycka är förbannat sköj.

Monis

Ny medlem
Är hela skiten ett april skämt är det nog det tråkigaste idag...

Stämmer historien kan det vara det mest idiotiska och sorgliga jag har hört!

Vare sig det stämmer eller ej är du sorglig felix!

U

user93315

Guest
Hasse_Lindborg sa:
Vad för väntar ni er av FELIX?? Har han gjort något bra på freeride under alla hans nick??
Stereotypen som Felix skildrar i sin filmkonst och i sitt aprilskämt är en tydlig varningsklocka för att lavinsäkerhetspersonal verkligen tar laviner på allvar då de tar sina snögäster seriöst och att även alla snöåkare i lavintätaområden även bör göra det och utöka sin egen kunskap om saken. Felix skildrar fenomenet otroligt bra då han även lyckas uppröra folks känslor, det inte alla skojare klarar av. :cool:

Skämtare som Felix är även den en stor anledning till att lavinkurserna bör vara en del av grundskolans kursmål så att informationen kan repeteras om och om igen år från år och att utbildningsarrangörer som SLAO tar saken på allvar att ge ut denna information i samband med svenska regeringen, då det även blir gratis kunskap precis som simskolor är förebyggande undervisning i grundskolans år. Annars blir det folk som Felix som tar saken i egna händer och ironisererar hela verksamheten med att lura APRILLO om sådana allvarliga saker som livräddning i snö är. För mer humana idéer hur folk kan få upp ögonen om hur lavinsäkerhetskunskaperna kan öka bör skriv i denna lavintråd.

Senast ändrad:

gubbfan

Medlem
I Sverige är ju barnaga förbjudet, men så vitt jag vet är det inte på det viset i Italien. Ni får nog passa er noga. Åk hem snarast för Italienska lagen är inte att leka med. Jag hoppas verkligen att ni blir lagförda för ert tilltag.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp