Aqua Jam 2007 - Orsa 1/9

Andee

Ny medlem
Nu är det äntligen dags för årets upplaga av Aqua Jam! Den 1 september går startskottet för sveriges coolaste vattenhoppstävling! Det är andra året i rad Aqua Jam anordnas och i år utlovas spektakulära flippar, rotationer och även en hel del ruggiga bails.

Tävlingen äger rum i Orsa, ca 15 minuters resa med motorburet fordon från Mora central/busstation. Se www.dalatrafik.se för avgångstider med buss.
Från sthlm är det ca 4 timmars bilresa, dvs ingenting för ett sådant här event!

Program:

10.00-11.00 - Registrering av åkarna
11.00-13.00 - Uppvärmning för åkarna
13.00-15.45 - Kval
16.00 - Final!
16.45(ca) - Prisutdelning
19.00 - Afterski party på Orsa stadshotell(Leg 18 år)!

Tävlingens upplägg:

Anmälan till tävlingen skickas till andreas.larsson@snowcamp.se .
Det kostar 150 SEK att delta i tävlingen, detta är en avgift SAMTLIGA deltagare måste betala. Avgiften betalas vid registrering.
Tävlingen är uppdelad i tre klasser, dam, ungdom(herr) och senior(herr). Kvalet består av ett 2,45 h långt session där samtliga åkare får köra så många åk de hinner med. De som presterar bäst kommer en domarjury att utse till final.
Varje finalist kommer att få TVÅ finalåk och därefter kommer en stolt vinnare att koras.

Sponsorer:

Det utlovas bättre gåvor än på julafton till de som lyckas bäst i denna vattenolympiad! Sponsorerna är Skistar, Smith, Skullcandy, Redbull, Craft m fl...

Afterski party på Orsa stadshotell:

Här kommer det att dansas, sprutas champagne på vinnaren samt skrytas en hel del om vad man stompat i dagens tävling. Det kostar 100 SEK för att komma in på denna otroligt trevliga tillställning och OBS! Det är 18 år för att komma in.

Publiken:

För Er som kanske skadat Er, eller kanske rent utav inte vill kasta Er ut för det drygt 9 meter höga hoppet väntas ett jam utan dess like! Kom och heja fram deltagarna till att göra det andra endast kan drömma om! Hjärtligt välkomna till årets händelse!

Vi syns den 1 september!

Mvh
Snowcamp.se

Ladda ner flyer här http://www.bdski.com/AquaJam.jpg

Senast ändrad:

Fjune

Ny medlem
pepp pepp.. kommer bli så jäkla najs.. redbull = dags för den gamla goda flippen alltså=)

Fjune

Ny medlem
ja den där andee-flippen är inte att leka med har jag hört.. får man se den andy?

Fjune

Ny medlem
du vågar aaaaaaldrig jon! fast ditt ljus-hopp är cleant. kvällen på hotellet blir så jäkla najs..

Senast ändrad:

Fjune

Ny medlem
fler tjejer i år hoppas vi på.. var alldeles för dåligt med det förra året. bara att komma hit o ladda bajset allihop, damer som herrar

Andee

Ny medlem
Karin kommer att köra även i år...hon e helt klart favorit efter vinsten förra året...hihihi....

Andee

Ny medlem
Jekub sa:
vilken ålder är ungdom? och senior? så man vet vilken grupp man ska vara i :p
det får du veta när du kommer dit och frågar farbror domarna... jag tror dock att du klassas som en regelrätt ungdom!

syns där!

A

a_ahlnas

Guest
Darin, jeppe nu e de bara att lova ut källaren till mig och anton så kommer vi om de funkar med buss, men typ 2,5 timme och 100000000000 personer som kör = ett åk right?

Andee

Ny medlem
a_ahlnas sa:
Darin, jeppe nu e de bara att lova ut källaren till mig och anton så kommer vi om de funkar med buss, men typ 2,5 timme och 100000000000 personer som kör = ett åk right?
det gäller att vara snabb upp ur Lill-ån... Du kommer dock att hinna med mer än ett hopp.

Fjune

Ny medlem
kan tillägga att en sprillans fräsig brygga kommer att ligga bredvid hoppet färdig till tävlingen.. så det kommer bli bra skjuts mellan åkarna.

Andee

Ny medlem
jag vill endast meddela att det INTE är 18 års gräns för att ställa upp eller att titta på tävlingen...18 års gränsen gäller ENDAST kvälls-aktiviteterna på stadshotellet...

Senast ändrad:
A

a_ahlnas

Guest
med brist på svar från jesper så tror ja inte att ja kommer och åker skidor, kanske kommer och inkvarterar mig hoss olle lr någon för att kolla bara,

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp