Aqua Jam i Orsa! nu även bilder och rulle!

PoG

Ny medlem
Har ni hört om det nya vattenhoppet i Orsa! det har varit lite smygpremiär men den 30 september smäller det. stor tävling med världens fest! RED BULL kommer och spelar musik, kommer bli hur kul som helst.

Kom å hoppa i Orsa. samt festa på säsongens första after ski!

Blev en helt sjuk rolig tävling! Tack alla som var där å festade samt hade roligt med oss i helgen! ni som inte var där missade något riktigt kul!

http://www.orsa.se/scott/skid/bilder/AquaJam_A4.jpg

Lite resultat från tävlingen!
seniorer
1. Kristoffer Edvall (piffen)
2. Tommy Wrammer (T Bone)
3. Cesar Forslund (The Emperor)

Juniorer
1. Kim Broberg
2. Markus Eriksson (Bondo)
3. Julius Aspman (julle)

Damer
1. Karin Holmstedt

Film från tävlingen
http://www.movieboys.se/mediaspelare

Bilder från tävlingen och kvällens fest!
www.snowcamp.se

Senast ändrad:

jeppenator

Aktiv medlem
var å kollade hoppet idag.. shit.. de är de största vattenhoppet i norra eouropa...

sjukt stort.. verkar som om de blir en sjujävlar till tävling :D..

B

BigAir

Guest
Ser bra ut, men 30 September? Tänkte dom landa på is eller!?

Bor ioförsig i Luleå, men ändå....

PoG

Ny medlem
Det kommer att finnas ett vedeldat badkar för åkarna att värma sig i! så förhoppnigsvis ska det inte bli för kallt!

Chilla

Ny medlem
Vattenhoppet är grymt! det funkar bra utan våtdräkt tror ja! i värsta fall får vi såga ur ett hål i isen och landa i ;P..

det glider som på snö och man har bra kontroll!

Mr_kr

Ny medlem
Fryser ihjäl gör man nog inte, det är ett par stycken som hoppat utan. Men våtdräkt kan vara bra att ha ur andra aspekter... Billiga och ok dräkter finns på Clas Olsson (i Mora, om du bor i trakten) för 400 kr.

jeppenator

Aktiv medlem
jodå i mora bor jag nog allt.. ska se om jag får tillfälle att ta mej dit då.. annars får de väl bli ett par rediga badbrallor :)

isah

Ny medlem
länken funkar ju visst. våtdräkt är skönt när man kraschar oxå...lite mer som står emot vattenytan då iaf. men kom dit, det blir grymt.

PoG

Ny medlem
finns ett vandrahem. samt så finns det stugor att hyra på campingen bra om man e några stycken. Annars så finns även rum på stadshotellet, det är där festen kommer att vara på kvällen så det e ju nära!

Andee

Ny medlem
big-T foo shoo! om mitt revben blir fit for fight kommer jag att utmana tommy tees superman!

8street hooligans!

Andee

Ny medlem
"banketten" kommer INTE att hållas på stadshotellet, den kommer att hållas på annat håll vilket kommer att bli mycket tightare.

badbrallor funkar fint, 14 grader i vattnet idag så på med tigerbalsam och glöm för guds skull inte såpan!

serious

Ny medlem
kan vara bra att ha flytväst så att man inte sjunker med skidorna. (det är skit svårt att simma med dom, vart på bosön och hoppat)

men finns det inge bilder.?

Chilla

Ny medlem
det blir hård kokurans.. ja lovar er, dom är grymma :) riktigt feta frammåtvolter..
kom dit ffs..de kommer bli fedt

JoelBitar

Ny medlem
Jag är riktigt taggad på att komma alltså. men det är ju skjutsen som är problemet :/
Nån som har en kart eller nått..? Eller kan beskriva vart det ligger i orsa? Ligger det nära campingen?

Senast ändrad:

BomanA

Ny medlem
Jag var å hoppade i söndags å hoppet e riktigt skönt och glidet är bra men våtdräkt är att rekommendera, inte bara pga kylan i vattnet utan också för att det skyddar mot den relativt hårda vattenytan om man landar fel. Detta vet jag av egen erfarenhet då jag körde i badbyxor och landade på sidan så höger lårat var blått i ca: 24 timmar...:p

BomanA

Ny medlem
Nu får ni inte bli avskräckta bara för att man kan slå sig lite (om man har otur) för det är riktigt fett och jag rekommenderar det verkligen : ) Så kom dit!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp