Egentligen orkar jag inte. Det blir lite för mycket milis och proudboys känsla....
MEN!!!
Jag kan inte låta bli!
Det vi pratar om är ett virus!!! Det här viruset har visat oss människor på den här planeten att det skiter i vad vi gör. Det skiter i våra landsgränser, restriktioner, stolthet, kukmätning...ALLT som vi tror att vi kan kontrollera...skiter viruset i..Viruset tänkte fortsätta att vara ett virus ganska länge till. virus brukar göra så. De brukar inte låta sig trollas bort Hur som helst. De brukar inte tänka att de ska stanna kvar mer i ett land eller ett annat oavsett vad det landet vill. Virus brukar liksom vilja överleva och fortplanta sig. Hittills har vi lärt oss att leva med de virus som cirkulerar runt hela vår jord från människor som går till jobbet när de är lite hostiga till människor som tar en alvedon när de är småfebriga och hoppar på flyget. Det måste vi lära oss att ge faan i tills större delen av vår befolkning har immunförsvar som känner igen det här viruset och vet vad det ska göra när det kommer. Minsta symptom stanna hemma från jobb, kollektivtrafik och skidbackar. Håll avstånd.. vem vet??? Kanske 10 år framåt? Kanske alltid??? Men vi måste lära oss leva med det här viruset som med allt annat elände. Det går inte att gräva ner huvudet i sanden. Det går inte att göra politik av det. Det går inte att tävla i det (förutom om något land hittar ett vaccin som har en livslång effekt).
Väldigt många av oss har suttit på samma flygplan som någon som har tbc, asymptomatisk denguefeber, säsongsinfluensa o s v. Jag själv har jobbat med feber och förkylningssymptom och tyckt att jag är en bra person som biter ihop. Men inte nu längre!! Det är stopp med det.
Men när jag är helt symptomfri och kanske har tagit test innan avresa, vid ankomst och ytterligare någon gång.........Då borde man väl kunna få åka lite skidor???några dagar de nästkommande åren???? Annars betyder inte det "nya normala" någonting förutom att gräva ner sig och hoppas att någon snart väcker en och säger - "hallå det var bara en dröm, det är Augusti 2019, åk till Wuhan, lär de laga myrkotte på ett hygieniskt sätt".....