Åre Snowball challeng!

BataZion

Ny medlem
Vi tänkte ha ett officiellt kontinuerligt snöbollskrig här i Åre på berget till alla som vill vara med.
Det jag ser framför mig är att alla klipp måste filmas, spelar ingen roll om det är med mobilkamera lr bättre annars är det ingen ide att kasta. (Man kan kasta för skojs skull och hämnd med)

Filmenra ska sen läggas upp på youtube eller så kan man skicka dom till mig så kan jag lägga upp dom.
Sen får folk gå in och rösta på dom klipp med det/dom kast man tycker är fetast.
Själv klart så förtjänar man fler röster om man klipper ihop några kast än att bara lägga upp ett kast i taget.
Varje vecka lr varannan vecka så kommer det koras en vinnare och den kommer bli snowbal chappion of the week.

Regler!
1. Kastar man en snöboll på nån så är man automatiskt med
2. Man får inte kasta på nån som står i en liftkö lr kasta på nån från en liftkö!
3. Man får inte kasta från liften på nån och inte på nån som står/sitter i en lift! (Helt ok att kasta så fort dom hoppar av)
4. Man får inte kasta isbollar se till och inte skada några andra!
5. Träffa inga civila alltså folk som inte är med gör ni det be om ursäkt och förklara situationen.
6. Fler regler kommer att garanterat att komma till med tanke på att detta är en färsk ide.

Rösta gör man genom att lägga en kommentar och berätta vilket kast som va fetast den veckan.
Kommentaren måste innehålla facebookname lr liknande så att samma person inte kan lägga flera röster på samma klipp.
Det kommer komma en facebookgrupp där folk som vill vara med kan gå med sen.

Alla som vill vara med får vara med. Allt som krävs är att du lägger upp en bild på dig och dit ställ plus utrustning så man vet vilka man kan kasta på

Så va säger ni folket?

BataZion

Ny medlem
Den kommer pågå hela vintern här i Åre. Jag måste på nått sätt bli informerad om att ni har gjort ett klipp. Så att det kan läggas upp och att folk kan rösta på dom.
Beroende på hur mycket folk som är med och tycker det här är skoj så koras en vinnare varje lr varannan vecka.

BataZion

Ny medlem
Finns nu en facebook sida till alla som vill vara med på det här. Bara att gå med i gruppen lägg upp en bild på dig och det du kommer åka i och på och sen så är det bara börja kasta och filma.
Kasta inte på några som inte är med!

Kula82

Ny medlem
ska man lägga upp en bild då varje dag på vad för kläder man åker i? Jag med många fler har olika ställ som vi byter beroende på humör och väder.

gör en smartphone-app där man kan se på gps vart det finns deltagare.. det hade varit coolt.

BataZion

Ny medlem
Man kan använda skistars app dom har gjort och lägga till alla som är med kanske. Vet inte hur den kommer fungera riktigt. Men det kommer bli fett. Men man kan ju göra nån general typ så här ser. Jag menar hur många olika ställ har du? Det är ingen mode tävling =P

Kula82

Ny medlem
3 så det blir ju 9 olika variationer. plus att jag har 5 brädor så det finns ett gäng, och jag e ju absolut inte ensam om detta.

modetävling? att byta efter väderlek ser jag mer som erfarenhet och rutin än modetävling.

BataZion

Ny medlem
Du förstår vad jag menar. Du kan ta en bild med dig och alla dina brädor och ha ställen liggandes bredvid, så ser man i alla fall vilken utrustning du kan ha på dig.

BataZion

Ny medlem
I alla fall så har dom flesta 1 lr kanske 2 olika ställ och inte så många valmöjligheter på olika brädor osv. Skistars nya app ser väldigt intressant ut, om den funkar så som jag förstår. För i så fall behövs det bara lägg upp en bild på sig själv och sen den information som behövs för att koppla ihop alla som är med i tävlingen till den här appen.
Låter kanske lite grötigt men jag tror det kan bli fätt kul det här!

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp