Åre vecka 7 någon?

swinx

Ny medlem
Åre vecka 7 någon?
Jag och några polare ska upp till åre vecka 7!
någon mer som ska dit den veckan?

Josslo

Ny medlem
Åre vecka 7 någon?
Det är sportlovsveckan...jag tror inte att ni behöver oroa er för att bli ensamma i åre den veckan....

Setermaan

Ny medlem
Åre vecka 7 någon?
Föga oväntat ska alltså människor till ÅRE vecka 7. Ja- det stämmer,du läste rätt.

Senast ändrad:

Niljo

Ny medlem
Åre vecka 7 någon?
Och årets mest betydelsefulla inlägg går till...... ingen mindre än SETERMAAN! GRATTIS!

Eftersom att setermaan så fint påpekat att det kommer att komma dit folk så ställer jag då den naturliga följdfrågan: Är det långa liftköer en sportlovsvecka? Eller för mycket folk på annat sätt t.ex resturangerna?

jeppenator

Aktiv medlem
Åre vecka 7 någon?
Niljo sa:
Och årets mest betydelsefulla inlägg går till...... ingen mindre än SETERMAAN! GRATTIS!

Eftersom att setermaan så fint påpekat att det kommer att komma dit folk så ställer jag då den naturliga följdfrågan: Är det långa liftköer en sportlovsvecka? Eller för mycket folk på annat sätt t.ex resturangerna?
åre på sportlovet = LÅÅNGA LIFTKÖER!

var där förra året v.9.. stod i liftkö i bräcke ungefär 20-30 min innan varje åk..
och för att ta bergbanan från åre torg, sen vm 6an till bräcke innan vi stod i bräckeliften tog ungefär 1 timme och 40 min..

så ja, det är ganska enorma liftköer! gäller att vara tålmodig ;)

simonQ

Ny medlem
Åre vecka 7 någon?
jag tänker stanna hemma och sova, eller vara kossa :D för det är SJUKT mycket folk. 90% lift 10% backe

Rockarpojken

Ny medlem
Åre vecka 7 någon?
Vecka 7 är ganska lugnt tycker jag, var där förra året v7 å nu ska vi dit igen stuga i fjällbyn öppen spis å allt 7 pers :D Vilda efterfester varje dag me fet stereo osv.. nästan :D

Senast ändrad:

Clemme

Ny medlem
Åre vecka 7 någon?
Vecka 9 i åre är inte värt om man inte gillar utelivet.
Skidmässigt är kön helt sinnesjukt.
Förra året var tur att man jobbade i liften hela den veckan för allt blir uppåkt snabbt i byn plus köerna som sagt är dryga.
Men en fördel vecka 9 är ju att folk gnäller inte mkt om köerna för sthlmarna är vana med köer. Vecka 10 brukar vara bättre om man är där för åkningen.

WingStAR

Medlem
Åre vecka 7 någon?
Sthlm har Sportlov vecka 9. Så det rekommenderas INTE att åka dit då om man inte gillar långa liftköer.

garpa

Ny medlem
Åre vecka 7 någon?
Tjo!
Någon som på fredag skulle ha lust att visa Bräcke-parken för en amerikan som är här på besök? Jag ska gå på Åre Lavincenters lavinutbildning med Mårten och har tyvärr inte möjlighet att visa honom runt. Någon här som vill träffa en väldigt trevlig kille från Chicago? Han är 19 och åker enligt egen utsago "varje helg" hemma i staterna. Du behöver bara visa honom parken och möjligtvis värmestugan i Rödkullen.. Annars får jag försöka visa på en pistkarta.
Hemskt tacksam för svar!

EDIT: felstvning

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp