TommyChong

Ny medlem
Åre? Vemdalen? Funäsdalen?
Hejsvejs.

Jag har bestämt mig för att säsonga nästkommande vinter (21/22) och skulle vilja ha lite utbildade rekommendationer från folket på freeride. Jag har valt att begränsat mig till Jämtland och Härjedalen då jag ändå vill vara hyffsat nära kompisar och päron.
Mina enda egentliga krav på stället är att det ska finnas en park man med kläppen-mått mätt kan kalla duglig och åtminstone ett ställe som emellanåt kan erbjuda öl och danssugna honor (om coronan tillåter). Sen ska det ju vara bra åkning också, men det vet jag samtliga tre ställen har så... Det hade även vart trevligt att för det mesta få slippa liftköer och allmän trängsel i backarna om möjligt.

Hmm ja, förvirrande inlägg kanske, men jag vill egentligen bara höra vad ni tycker är bäst sen får jag se vart det bär av. Magkänslan lär vara avgörande faktorn. Men, vad säger mina herrar och damer? Åre, Vemdalen eller Funäsdalen?
Kan kanske slänga in Lofsdalen i mixen också.

Tacksam för alla svar!

Senast ändrad:

Bult_Bosse

Ny medlem
Oj, oj, oj. Vilka krav.
Ska det dansas och raggas är det väl Åre som gäller.
Samma med parken, även om dom andra områdena bjuder på skapliga lekstugor om vädret tillåter.
Vill du slippa folk och fortfarande få bra skidåkning är det Klövsjö i Vemdalsområdet som gäller.

Om du absolut ska välja ett ställe att säsonga i skulle jag säga Vemdalsskalet då det ligger i mitten av dina alternativ. Tar någon timme eller två till Åre och Funäs därifrån.

madness

Aktiv medlem
Park och fest så är det Åre.
Inget folk i backarna och inga köer, funäs.
Aldrig varit i Vemdalen. Så det lämnar jag blankt.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp