Armada AR6 eller K2 Public Enemy?

alexanderhyun

Ny medlem
Hej! Till att börja med åstundar jag att begära svar på vilket tillvägagångssätt man ska ha möjlighet att jaga bort all den dötid fram till den tidpunkt då det anstiftar att visa sig snö i fria luften och det är dags att inleda solvarvets jibbing?

I detta ögonblick är det likaledes dags för mig att inhandla två sammanhörande nya twintip skidor. Tillfället att köpa 05/06 K2 Public Enemy för 3500 kr medräknat bindning existerar. Armada anländer ju med en färsk modell, AR6 till nästkommande verksamhetsår vilket gör mig sugen på de sistnämnda skidorna. Spekulationer har förstås strömmat genom mitt huvud om huruvida priset på Amada skidorna kommer att se ut, i alla fall över 5000 kr inklusive bindning. De nya armada skidorna är ruskigt fräscha enligt mitt betraktelsesätt, men är i ringaste mängd 1500 kr kostsammare för min plånbok än K2's PE. Public Enemy skidorna är för mig relativt prydliga, sköna och kan köpas för ett helt okey pris (splitter nya), men är också ungefär som bilvägarnas Volvo V70 dvs. alla har dem :( Så vad hade ni valt, K2 PE eller Amada AR6?

Är det värt de 1500 kronorna för ett par lite mer sällsynta skidor än ett par bra, fast ganska vanliga PE?

Med vänlig hälsning / adrenaline

Senast ändrad:

Bo87

Medlem
vad vad du egentligen vill ha reda på, med all din subtila och eminenta grammatik (som ändå lyckades innehålla några särskrivningar), är att du inte vill ha samma sak som alla andra och vad sannolikheten på varje modell är?

ganska B, hörrudu...

aendrew

Ny medlem
om du känner för att betala minst 1500 kr mer för AR6 bara för att dom är lite mer sällsynta, så gör det. men det skulle vara jävligt korkat

cederholm

Medlem
har du kört på ett par p3or innan så skulle nog armadan vara bättre. lättare än PEn skulle jag gissa på. många som säger att det är tung. beror på vad du vill ha också iofs. jag skulle köra på ar6, helt klart.

Giro

Ny medlem
Efter att har betraktat och läst igenom det exceptionella inlägget med således några särskrivningar som nämns tidigare, så tycker jag att du ska skaffa PE. Jo jag kan hålla med dig om att det blir som Volvo om du skaffar den skidan. Jag har på ingång Line Invader(inte alls så många som åker på dom) så jag kan förstå hur du känner, men då får du räkna med att det svider till lite extra i din plånbok.

Så egentligen handlar det hela om om du tycker det är värt att lägga ut lite extra pengar för att få de udda skidorna, eller att ta dom vanliga väldigt sköna PE skidorna.

En sak till att fundera lite på är hur mycket du åker om året. Om du åker kanske 3 veckor om året. är det då verkligen värt att lägga ut 1500kr mer för ett par skidor som du endast kommer att använda 3 veckor?

Lycka till med valet, hoppas att jag har kunnat bidra med något

Senast ändrad:

david_v

Ny medlem
Bindningen som jag antar att du får med PE är väl marker, och är det den bindningen så
kan jagh itne säga annat än, skit i dom.

alexanderhyun

Ny medlem
Haha, jo, min svenska är väl inte direkt 100%.. Men jag känner att jag kommer tycka att jag har gjort ett bra köp om ja väljer K2 fast då kanske ja ångrar mig för att jag egentligen ville ha Armada skidorna.. Hatar dessa dilemmor =/

nickejacobsson

Ny medlem
haha du petten armada är en av dom bästa märkerna där ute så...........
skidora är inte dåliga om du skulle gå och köpa tex T-Hall pro model så är det exakt samma model som han kör på i X-games mm men om du skulle ta Simon D så har han en special skida som bara alla han får köra på så dom märkerna som är bäst är:
Armada, Line mm dom som inte är så stora är bäst...

PS. Armada gör sinna egan skidor det var bara dom 2 första åren som dom kopierade ross skidor men nu gör dom sina egan.

R

robins

Guest
Om int jag är jävligt fel ute så tror jag att i vintras var första gången dumont körde med sina egna
promodell å den skidan kommer man väll kunna köpa till den här vintern....länkar till den
slipstream.. http://skibuckmans.com/product_view.php?age=&category=3&subcategory=7&id=3499
och http://www.putnamsports.com/shop/index.php?
main_page=product_info&cPath=2_11&products_id=373&zenid=bb2ee61f2922a9a1c9a9ecb521f1f3f0
och om jag inte har helt fel om de heller så tror jag inte att tannes 06-07 skida gick att köpa i
vintras heller...

Senast ändrad:

Carled

Aktiv medlem
Dags att bena upp lite...
Armada gör givetvis sina egna skidor! Något annat är osannning. Armada har mycket bra kvalitet, och utmärker sig på marknaden genom att göra mycket lätta och spänstiga skidor. Angående THall-skidan så har den funnits tidigare, dock så har den sålt väldigt dåligt, och inte ens Tanner körde på den, utan i alla tävlingar så var det AR5 som gällde... Men modellen fanns! Det som kommer nu är en uppdatering, inte en ny modell.

Angående The Dumont så är det en ny modell för Salomon, speciellt framtagen för Simon D. Ska bli spännande och se om han verkligen kommer köra på den, eller dissa sin egen modell som Tanner.

slipstream har ju rätt till viss del, många proffs kör ju på specialvarianter av skidorna. Jag vet bland annat att Rossignols jibbers har haft tillgång till en specialmodell av BC som är 181cm instället för 185. Den hade även annorlunda bas. Lite skumt, men så är det...

Och nu till dig adrenaline! Självklart glömmer jag inte bort dig, ett sådant utsökt inlägg måste premieras!
Som du kanske förstår så anser jag att Armadas skidor är lite bättre än medel, och jag tycker def. att du skall lägga ner några extra slantar på AR6:an. Den är mycket lättare, spänstigare och snyggare än PE:n. Sen får du en mycket mer allroundmässig skida. Armadas skidor har tack vara lätthet och bra spänst haft ett mycket fint pistomdöme och det är ju alltid bra.

Vem vill ha en pissljummen V70 när man kan få en BMW?

serious

Medlem
david_v sa:
Bindningen som jag antar att du får med PE är väl marker, och är det den bindningen så
kan jagh itne säga annat än, skit i dom.
men man måste ju inte köpa kiss marker!! det är ju bara att köpa en look bindning istället.!

mas_skier

Medlem
"Utter" på conrad kan man köpa public enemy med look p12 jibb

armada är ju mer en riktig parksmiskare medan public enemy är mer allround, om du ska jibba så röstar jag för armada eller en billigare park skida om du nu vill ha en lätt parksmiskare:P

Senast ändrad:

ekdahl

Ny medlem
ekdahl sa:
kan inte alla säga armada för det är ett typ häftigt märke?
försök testa båda skidorna och kolla vilken som är skönast, sen den som är skönast köper du.

sry för dubbelposten

Senast ändrad:
mas_skier sa:
"Utter" på conrad kan man köpa public enemy med look p12 jibb

armada är ju mer en riktig parksmiskare medan public enemy är mer allround, om du ska jibba så röstar jag för public enemy eller en billigare park skida om du nu vill ha en lätt parksmiskare:P
jag mena att du borde köpa armada om du bara ska köra park// mas_skier

Vore ju kanon om du kunde skriva vad du hade tänkt få ut av skidan! Hela berget eller enbart park!, Handrails osv! För PE är ju en allround skida, Ar6 är ju en riktig parkskida!

M

MattiasSt

Guest
Waster sa:
Vore ju kanon om du kunde skriva vad du hade tänkt få ut av skidan! Hela berget eller enbart park!, Handrails osv! För PE är ju en allround skida, Ar6 är ju en riktig parkskida!
Ar6:an har ju lika bra allroundegenskaper som PE om inte bättre till och med.

M

MattiasSt

Guest
Har inte själv kört på den men snackat med folk som har kört på båda.

Carled

Aktiv medlem
Sen så är det ju ekonomiskt mer lönsamt att köpa ett par AR6... Det finns minst ett par PE i varje park i Sverige och man kan alltid köpa ett par nya ifrån Sport-Conrad för runt 3000:-... Då konstaterar vi att det är lågt andrahandsvärde på K2 Public Enemy! På AR6 är det däremot högt andrahansvärde iom. att den är ovanlig, svår att få tag på och väldigt attraktiv då mångas idoler glider på just Armada...
Iofs. har många PK Hunder som idol också, men ni fattar resonemanget... Så 1500:- mer för ett par AR6 verkar okej iom. att du kommer kunna sälja dem för 1500:- mer än vad du kan sälja ett par beggade PE!

EltonJohnLennon

Ny medlem
På mina Armada Ants satt det en Atomic Bumper på plasten och som jag har förstått
det så pressas Armadas skidor i atomics fabrik. Vilket inte spelar någon roll förstås. Völkl har börjat tillverka Gotaman i K2's fabriker i Kina och Amplid görs i Burtons gamla fabriker och egentligen är det bara edsbyn som hade kvalitet...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp