Armada ar6 fråga!

JohanJornbo

Ny medlem
Tjenare!

Jag ska köpa nya skidor, hade tänkt mig armada ar6.
Är det någon stor skillnad på 08-09 och 09-10?
Och vilka bindningar ska jag ha?

- Nuvarande skidor: -
- Vikt: 80 kg
- Längd: 185
- Åkstil: Pist, offpist och jibb
- Erfarenhet: Avancerad åkare, men kan inte spec mycket om skidor.

Tacksam för svar! :)

kingcaddick

Ny medlem
har inte kört på 08-09 skidorna, men du köper lätt 09-10 modellen, så jävulskt sköna skidor, jag köpte med marker griffon, vart billigast så (skidbutiken.com) dom har inte släppt en enda gång hittills, (tunga overshoots med framåtvikt och dylikt^^) skruva bara åt dom så sitter dom.

ett värt köp i mina ögon. (y)

dannestyle

Ny medlem
kan ju säga att 09/10 modellen med marker griffon är jävligt bra!
det ända är att dom blir jävligt fula på ovansidan :(
men man ska ju åka med dom, så whatever :D

D-A

Ny medlem
Jag tänker på att köpa 09/10 ar6:an men undrar hur bra den funkar i offpisten?

Senast ändrad:

JonH

Ny medlem
ar6 09/10 blir sjukt mjuka sjukt snabbt! alldels för mjuka! så någon som föredrar lite hårdare stabilare skidor ska inte köpa sådana! sedan skrapas ovansidan bort ganska snabbt! min börja lossna första dagen! även ganska lätta att knäcka! annars helt okey skidor att åka på!:D

adamreivant

Ny medlem
Ingen skillnad på de olika årsmodellerna, de är bara grafiken som skiljer. Men det är som Jon säger, att dom är ett par väldigt mjuka skidor. Fast det enda som spelar roll är om du gillar mjuka eller styva skidor. Känner många som har Armada AR6 och tycker dom är riktigt bra skidor, har själv aldrig sett någon som knäckt ett par.

AR6 är en park skida men duger gott och väl utanför pisten.

Bindningar har jag mindre erfarenhet av, men jag har själv kört med Marker Griffon 12.0 och jag tycker dom är bra. Allt förutom den "mjuka skistoppern"

Hör med daniel på Sportstyle.se om du kan få lite rabatt på skidan, säg att Adam Reivant tipsade dig så skall han säkert kunna ordna något åt dig.
http://sportstyle.se/catalog/product_info.php?cPath=1_17&products_id=30

JohanJornbo

Ny medlem
Tack för alla svar! mycket trevligt folk här! :)

Jag vill nog hellre ha lite hårdare skidor, om som ni säger att de är ganska mjuka. Vilka skidor ska jag kolla på då? Har du några bra förslag?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp