[Artikel] 11 ikoniska skidprylar genom tiderna

rabbit

Aktiv medlem
IMG_20200320_214101.jpg

;)

debbo

Aktiv medlem
Haha
Ja jo

Han sÀljer pjÀxorna separat i annan annons för 700 spÀnn
Var lite sugen pÄ Ä köpa dem Ä stÀlla i hyllan i vardagsrummet som prydnad.
Min kĂ€ra sambo köper prydnader för betydligt mer pengar ibland sĂ„ jag tĂ€nkte försöka fĂ„ in dessa som retrokult Ă„ hĂ€nvisa till det coolaste som fanns nĂ€r vi var tonĂ„ringar 🙂
Klart du ska😁

SjĂ€lv skĂ€nkte jag bort mina Scott pjĂ€xor frĂ„n 79, se inlĂ€gg #9 till Alpingaraget (tror jag) nĂ„gon gĂ„ng pĂ„ 90-talet, ihopp om att dom skulle fĂ„ ett vĂ€rdigt avslut som prydnad! Hoppas dom gör det, hade varit fint pĂ„ vĂ€ggen i fjĂ€llstugan nu. Ärvde dom av min far som uppgradera sig, typ -85 vĂ€xte vidare en storlek sedan. Älskade dom, dĂ„ jĂ€mfört vad jag haft innan sĂ„klart.

gubbfan

Aktiv medlem
Jag hade ett par pjuck som hette Weinman. Det sarr ett vred som drog Ät en wire för att spÀnna ihop skrÀpet. All time sÀmsta skidpjÀxa

antikvitet

Aktiv medlem
Jag hade ett par pjuck som hette Weinman. Det sarr ett vred som drog Ät en wire för att spÀnna ihop skrÀpet. All time sÀmsta skidpjÀxa
NÀnÀ, de var skitbra att ha pÄ fötterna. Kassa att Äka pÄ dock + att vajern gick av. Som Lange fast tvÀrtom (skit pÄ foten, grym för Äkning). Bootfitting fanns inte pÄ den tiden. Bit ihop och lid.

balcker

Ny medlem
NÀnÀ, de var skitbra att ha pÄ fötterna. Kassa att Äka pÄ dock + att vajern gick av. Som Lange fast tvÀrtom (skit pÄ foten, grym för Äkning). Bootfitting fanns inte pÄ den tiden. Bit ihop och lid.
Hade ocksÄ ett par Weinman, fungerade fint pÄ mina fötter ;) , men lite stök med vajern.

balcker

Ny medlem
Ikoniskt? HÀmtade hem dessa 80-talsklassiker frÄn min mors vind hÀromdagen. Observera bindningen! En prototyp av SKF's BOX-bindning som var lÄngt framme i utveckling och lansering innan en testÄkare (vill minnas att det var Hanni Wenzel) bröt benet pÄ den och hela projektet lades ner.
20220521_152316.jpg

balcker

Ny medlem
Ikoniskt? HÀmtade hem dessa 80-talsklassiker frÄn min mors vind hÀromdagen. Observera bindningen! En prototyp av SKF's BOX-bindning som var lÄngt framme i utveckling och lansering innan en testÄkare (vill minnas att det var Hanni Wenzel) bröt benet pÄ den och hela projektet lades ner. Visa bilaga 18386
Hittade det amerikanska patentet, utstÀllt pÄ uppfinnaren Jack Gustavsson frÄn Katrineholm.
20220521_152316.jpg
20220521_160452.jpg

Senast Àndrad:

fredw

Aktiv medlem
Ikoniskt? HÀmtade hem dessa 80-talsklassiker frÄn min mors vind hÀromdagen. Observera bindningen! En prototyp av SKF's BOX-bindning som var lÄngt framme i utveckling och lansering innan en testÄkare (vill minnas att det var Hanni Wenzel) bröt benet pÄ den och hela projektet lades ner. Visa bilaga 18386
Ring tekniska museet. De blir nog glada! PĂ„ allvar.

a128

Medlem
Det mest nostalgiska jag har liggande Àr just ett par Scottbrillor
AM-JKLWmPWVhNIotP0eVa4oxzzF9wiP6u0h9gcDuolGlbyUlPLELEyzltYnKjwZhHYUb3mrlOv5FKx1ruBS6sfcZdrPi7K5j-4VEu_5dtxRDzpr46nfKRNTGHJYswHxmvCmT7N3PLppU_am4Rrz2xOgDTKBH=w1242-h932-no
Inköpta Hösten 2003
AM-JKLX1c4GNZFGtBmZ0k2zmHV6YJknrHUJ55Rg-d7T7xwo0Yv4dsOIRWYK3GbHA53bNOW0I9NCYm-5PaofwLu1ODqm_za410UcQrmWdTlIQBKs2H38uTJyhAvBlNeBKuw_7PiptzxcBeNweNw1o-w4uNXDP=w1242-h932-no

UpptÀckte nu nÀr jag rotade fram dom Àr spruckna sÄ dom Àr bara att slÀnga :(

fredw

Aktiv medlem
Det Ă€r ett alldeles speciellt ljud frĂ„n den gamla intorkade gummiresĂ„ren nĂ€r den strĂ€cks ut en gĂ„ng för mycket
 Oavsett det gĂ€ller skidgoggles eller kallingar
 😄

Snödjup

Snödjup har sommaruppehÄll i vÀntan pÄ vinterns snödump.
Topp