rabbit
Aktiv medlem
[Artikel] 11 ikoniska skidprylar genom tiderna
Klart du skaHaha
Ja jo
Han sÀljer pjÀxorna separat i annan annons för 700 spÀnn
Var lite sugen pÄ Ä köpa dem Ä stÀlla i hyllan i vardagsrummet som prydnad.
Min kÀra sambo köper prydnader för betydligt mer pengar ibland sÄ jag tÀnkte försöka fÄ in dessa som retrokult Ä hÀnvisa till det coolaste som fanns nÀr vi var tonÄringar![]()
JassÄ finns de Àven för vattenskidor?
Det behöver jag inte göra nu heller #barafÄngrempÄturFörvisso lite off topic i den hÀr trÄden, men jag kan kÀnna lite nostalgi kring att vi inte behövde fundera pÄ vilken bredd vi skulle ha pÄ vÄra stoppers förr i tiden.
NÀnÀ, de var skitbra att ha pÄ fötterna. Kassa att Äka pÄ dock + att vajern gick av. Som Lange fast tvÀrtom (skit pÄ foten, grym för Äkning). Bootfitting fanns inte pÄ den tiden. Bit ihop och lid.Jag hade ett par pjuck som hette Weinman. Det sarr ett vred som drog Ät en wire för att spÀnna ihop skrÀpet. All time sÀmsta skidpjÀxa
SÄg de dÀr i Kungsberget hÀromdagen!
Hade ocksÄ ett par Weinman, fungerade fint pÄ mina fötterNÀnÀ, de var skitbra att ha pÄ fötterna. Kassa att Äka pÄ dock + att vajern gick av. Som Lange fast tvÀrtom (skit pÄ foten, grym för Äkning). Bootfitting fanns inte pÄ den tiden. Bit ihop och lid.
Hittade det amerikanska patentet, utstÀllt pÄ uppfinnaren Jack Gustavsson frÄn Katrineholm.Ikoniskt? HÀmtade hem dessa 80-talsklassiker frÄn min mors vind hÀromdagen. Observera bindningen! En prototyp av SKF's BOX-bindning som var lÄngt framme i utveckling och lansering innan en testÄkare (vill minnas att det var Hanni Wenzel) bröt benet pÄ den och hela projektet lades ner. Visa bilaga 18386
Ring tekniska museet. De blir nog glada! PÄ allvar.Ikoniskt? HÀmtade hem dessa 80-talsklassiker frÄn min mors vind hÀromdagen. Observera bindningen! En prototyp av SKF's BOX-bindning som var lÄngt framme i utveckling och lansering innan en testÄkare (vill minnas att det var Hanni Wenzel) bröt benet pÄ den och hela projektet lades ner. Visa bilaga 18386