Redaktionen
Aktiv medlem
[Artikel] 1985: När snowboard bara var ett problem

Känn vreden, känn vibben. 1985 när snowboards var "missiler" som bara ställde till problem för skidåkare, skidpatrull och skidliftsägare.
Läs hela artikeln:
Jag vill ha en sådan bräda.![]()
Känn vreden, känn vibben. 1985 när snowboards var "missiler" som bara ställde till problem för skidåkare, skidpatrull och skidliftsägare.
Läs hela artikeln:
Gammal god Burton..Jag vill ha en sådan bräda.
Inga fetlagg, bara tandpetare a la Stenmark, ljumskknäckande spagat i betongoffpisten osv. Och framför allt inte en massa kryckåkare i offpisten 😀Tänk att man hade chansen att slå ner hårt och stoppa snowboards helt, men missade den!
Det hade ju varit fantastiskt!
Tänk vad vi hade sluppit!
Inga Carvingskidor!
Inga parker!
En heli hade fortfarande varit en heli och inte en jäkla tresexti!
Puckel hade fortfarande varit coolt!
Vi hade sluppit se E-dollos kalsingar varje vinter-OS!
……..
Allt hade varit bättre!!!
Men snyggare frisyrer.Inga fetlagg, bara tandpetare a la Stenmark, ljumskknäckande spagat i betongoffpisten osv. Och framför allt inte en massa kryckåkare i offpisten 😀
Men snyggare frisyrer.
Min idol!!! 🤩
Liksom alla inte håller sig till alkohol utan måste ha droger kan inte alla hålla sig till skidor utan måste ha haschplankor.Varför åker alla inte bara skidor helt enkelt?![]()
Eller snowboard förstås 🏂🏂🏂Varför åker alla inte bara skidor helt enkelt?![]()
Alla har ju inte dålig balans och behöver kryckor 🏂🏂🏂Liksom alla inte håller sig till alkohol utan måste ha droger kan inte alla hålla sig till skidor utan måste ha haschplankor.
SAD! som en amerikansk president hade sagt.
![]()
Nä, men tillräckligt mångaA
Alla har ju inte dålig balans och behöver kryckor 🏂🏂🏂
Alla har ju inte dålig balans och behöver kryckor 🏂🏂🏂
Skare... Dessutom. Tänk att få 8 m radie och fetaste puderbärigheten. Finns detta columbi ägg?Flack transportsträcka ...
Holmenkol blå och bra planering klarar det mesta. Dessutom väldigt nice med pjäxdans utan pjäxor. Ischgl afterski nästa.Bortsett från en del fall av typ fällkniv (svårt att parera) och jobbighet på transportsträckor så är det onekligen något speciellt med snowboard.