[Artikel] 22 saker du inte behövde veta om liftar

Redaktionen

Aktiv medlem

Toppturstrenden i all ära, skidliftar är fortfarande huvudsakligen ansvariga för att släpa (i vissa fall bokstavligen) upp snöentusiaster på berg och kullar. Här är därför ett antal saker du inte behöver, men kanske vill, veta om liftar.

Läs hela artikeln:

snorkel

Ny medlem
Intressant! Bastugondolen låter som en bra idé men hur fungerar det praktiskt? Hoppar man ur kläderna redan i liftkön? Hur lång tid tar det upp? Får man åka flera varv? Säljer de öl ombord?

Får jag spons om jag gör en reportageresa?

Xavier

Aktiv medlem
Jag har hört att de flesta kabinliftarna görs i Schweiz och säljs till Österrike och efter de blivit rostiga där säljs de vidare till Italien. Italienarna målar över det värsta och säljer sedan tillbaka dem till Schweiz, är detta sant?

Heddious

Aktiv medlem

@Xavier det är inte helt ovanligt att liftar säljs vidare från en ort till en annan, men att det sker upprepade gånger borde vara sällsynt. har dock ingen källa på detta, än.. :D

Xavier

Aktiv medlem
Bjersing, jag försökte hitta ett klipp med just bara den sekvensen men verkar ju förkylt.

Bjersing

Ny medlem
Den sista lilla X=155 grejen i adressen ska se till att den börjar 115 sekunder in men det ser ju inte riktigt ut som att det finns samma stöd för sådant i kommentarsfältet som i forumet. Kan ju vara att jag inte förstår mig på youtube också.

Oavsett, skoj läsning!

Heddious

Aktiv medlem

@vistet – attans, sist jag kollade var Jade Dragon till för folk som ville kolla på utsikten, inte skidåkning och därför inte en skidlift per se, men nu verkar det ju som att de har fått till ett skidområde där också, och då ska den självklart räknas som högst. :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp