[Artikel] Ännu ett guld för Harlaut och Goepper

Redaktionen

Aktiv medlem
henrik_harlaut_medal-750x380.jpg

Henrik Harlaut följde upp sin prestation från förra året och tog sitt andra X-Games-guld i big air. Nick Goepper var överlägsen i slopestylefinalen och belönades även han med guld.

Läs hela artikeln:

AugustAhlnas

Ny medlem
Är det en 1620 alltså? Jag vill få det till en 1260. Men det är riktigt svårt att analysera vad det är eftersom det är så sjuk rotation. Ser ju ut som de dub flat 10or som bl.a Henrik tidigare har landat. Fast med tidigare utgång från flipen och en rak 540.

jeppenator

Aktiv medlem
Det bland annat goepper och luca gör är trippel 1440, och Henke gör samma rotation men med en extra 180 på slutet.

En trippel 12a skulle se ut som henkes dubbel sjua med en extra cork 5 på slutet, och det lär vara typ fysiskt omöjligt att lägga en så långsam rotation på en trippelcork.. men vem är jag att avögra det, dem verkar ju vara kapabla att göra vad fasen som helst nu för tiden ;)

linder

Aktiv medlem
Skulle man se henkes nosebutter trippel som en 12a så blir det ju en 180 nosebutter till trippel cork 1080 vilket skulle vara tokfett men det är som sagt en 1620 ;)

VictorWhite

Medlem
Påminner om Dane Tudors trippel i breck som är en 12a! Ej att glömma, en av de snyggaste tripplarna som gjorts!

Kiliam

Ny medlem
Den stora frågan är väl vad som hände med slopestyle-streamen? Har jag fått allt om bakfoten eller var det ingen streaming uppe här på freeride?

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp