[Artikel] Är Funäsfjällen bäst i Sverige?

Redaktionen

Aktiv medlem
sveriges_basta_skidort-aktuell-stallning--1000x562.jpg

Med knappt ett par veckor kvar i omröstningen ”Sveriges bästa skidort 2022” har en forna vinnare intagit ledarplatsen. Är Funäsfjällen med anläggningar som Ramunddberget, Tänndalen och Funäsdalsberget på liftkortet Sveriges bästa skidort? Vad tycker du?

Läs hela artikeln:

dennan4

Ny medlem
Det skulle behövas en tråd om utbyggnad av liftsystemen i Funäsfjällen, likt trådarna om Åre, Vemdalen, Sälen osv.

MKOL

Aktiv medlem
Inser att jag kanske är aningens nitisk OCH att detta är en öppen omröstning och inte någon kvalitativ undersökning utförd av SIFO etc. men ........

Känns det inte lite sisådär att under pågående omröstning avslöja att pågående omröstning "leds" av en forna vinnare och hinta saker? Det är som sagt ingen kvalitativ undersökning etc. men detta sänker resultatets substans till nära noll i mina ögon.

Om man vill pusha och påminna om omröstningen kan man förstås göra det utan att överhuvudtaget nämna eller antyda något om hur ställningen är. Nu är jag personligen ingen foliehatt men agerandet skulle kunna tolkas som att man vill styra rösterna.

Topp