[Artikel] Alla vinters nyheter på Idre Himmelfjäll

Redaktionen

Aktiv medlem
21Up147010-1000x667.jpg

Det är fortsatt full fart på Sveriges nyaste skidort Idre Himmelfjäll inför säsongen! Nu laddar man inför sin andra vinter i den mysiga och natursköna anläggningen i norra Dalarna. Här är vinterns alla nyheter.

Läs hela artikeln:

NyslipadeKanter

Aktiv medlem
Ser trevligt ut!

"

Fler grillplatser och toaletter​

Idre Himmelfjälls nybyggda timrade grillplatser blev mycket populära förra vintern. Nu bygger man flera samt fler toaletter, båda i direkt anslutning till backarna."

Vet inte varför, men jag tycker grillplatser runt liftar är så jäkla trevligt. Det ser så härligt ut på något sätt och även om man själv kanske inte grillar så gillar jag att se andra göra det. Bra grej som fler borde ha.

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd
Ja, om det är najs väder är det epic att grilla i backen!

Tror många fick en grill-revival i samband med de 2 föregående säsongerna och det rimliga corona-kravet att hålla sig utomhus i möjligaste mån. Även skidorterna fick lite hicka och byggde på många håll fler grillplatser.

Det är lite bra stil också kan jag tycka från skidorterna: att vi får alternativ att äta billig lunch (ja, beroende på vad man köper med för grillkäk så klart...)

IMG_0041-2000x2667.jpeg

Med det sagt... det är väldigt skönt att komma in, ta av pjäxorna och äta/fick inomhus också :)

Rampet

Medlem
Blir det aktuellt med skidbuss mellan orterna i Idre (Idre fjäll, Himmelfjäll och Fjätervålen)?

Finns en artikel om det, men annars rätt tyst.

Senast ändrad:

Redaktionen

Aktiv medlem
IH_Pressbilder_Ulf_Palm2021_13-1000x562.jpg

Idre Himmelfjäll i norra Dalarna gör sig redo för tredje vinter. 3 nya backar, nytt skidtorg och nya restaurang i Idre Himmelfjäll Renen och Älgen är några av nyheterna som möter gästerna på skidpremiären 20 december.

Läs hela artikeln:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp