Om du känner att du vill lätta ditt hjärta så lyssnar vi så gärna.
Haha, kan tro det, måste kolla med de jag känner som är insatta för att se vad som hänt.
Men det jag reagerar mest på, är att den ev nya liften som är beräknad att byggas nästa år, skulle gå från mellan vm8:an och upp mot avstiget på Bräcke liften ungefär, för att få folk att enklare kunna ta sig mot Rödkullen, men även vid dåligt väder kunna smidigt åka i lundsrappet.
Det skulle kunna få ett bra flöde både när vädret är fint och båda liftarna går, men framförallt så skulle man kunna köra den vid sämre väder och därmed få båda bättre åkning och även en smidigare transportering utav åkare från Rödkullen/Ullådalen in mot byn...
Så som den är utritad här, så kommer den hamna på ett lika blåsigt ställe som åttan ligger nu, plus att den hamnar nästan parallellt med åttan, vilket gör den rätt onödig i alla hänseenden.
Så hoppas att det är Freeride som hittat på det här för att få klick, och att det inte stämmer.
Men som sagt, måste nog kolla lite och få det förklarat hur de tänkt innan jag säger mer