[Artikel] Bästa freeride skidor 2022

Redaktionen

Aktiv medlem
Freeride-skidor-2022-1-1000x508.jpg

Du har bestämt dig: det är offpist som är din prioritering. Här är några av vinterns bästa skidmodeller i kategorin freeride.

Läs hela artikeln:

MnO

Aktiv medlem
Vad är det för stickor? Annat var det förr när man inte ens (forumsocialt) fick regga ett konto på Freeride om man ägde skidor som var smalare än 110mm. 105mm är ju för mjukisar som inte mäktar med den riktiga skidan i modellserien. Det vet vi ju alla.

PetterElfsberg

Aktiv medlem
Vad är det för stickor? Annat var det förr när man inte ens (forumsocialt) fick regga ett konto på Freeride om man ägde skidor som var smalare än 110mm. 105mm är ju för mjukisar som inte mäktar med den riktiga skidan i modellserien. Det vet vi ju alla.
Jag vet, det är en oroväckande utveckling som börjar likna längdskidåkning mer och mer😅

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd
@Hasse Svensson Hej! Trist att du får de vibbarna. Denna sammanställning bygger på flera redaktionella skidtester som vi gjorde i våras. Vi har verkligen försökt få fram och vara ärliga med vad vi tycker om skidorna. Alla testade skidor är kvalitetsprodukter och det är väl ett av skälen till att ingen har sågats längs fotknölarna, eller ska vi säga längs belaget i denna kontext måhända :)
Hoppas du ändå kanske har någon behållning av testerna, ett tips som du garanterat redan har koll på, är ju att göra lite bredvidläsning och kika på vad andra skidmedier tycker om samma modeller. Låt mig runda av med klyscha nummer 1 i dessa sammanhang: testa själv om du har möjlighet.

Bjorntass

Ny medlem
Kul att läsa! Har dock svårt att utifrån texten förstå varför Sakana får en trea? Det som skrivs är endast positivt men betyget skvallrar ju om att det finns nackdelar med den.

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd
Kul att läsa! Har dock svårt att utifrån texten förstå varför Sakana får en trea? Det som skrivs är endast positivt men betyget skvallrar ju om att det finns nackdelar med den.
Läs hela recensionen så ser du mer hur skidan upplevdes https://www.freeride.se/skidtest-line-sakana-2022/

I korthet tyckte jag att nosen fram var för stor och mjuk, och proportionerna på skidan var osköna. Det är en konstruktion som gapar efter för mkt (tight carving och flyt) om du frågar mig.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp