[Artikel] Bakistegs-pjäxan är här för att stanna: Allt om Atomic Savor

Redaktionen

Aktiv medlem

Praktisk och enkel eller bara fånigt retro? Freeride har tittat närmare på Atomic Savor som tillhör den andra generationens bakistegs-pjäxor.

Läs hela artikeln:

pd

Aktiv medlem
Who is it for? Skiduthyrningen förstås!

KaitsuH

Aktiv medlem
Who is it for? Skiduthyrningen förstås!
T.ex. för mig. Jag har nuförtiden med på skidresorna mina brädgrejor och bara skidpjäxor. Om snöläget är ok, så jag åker med min bräda. Om allt är skit, is och åkt, så hyr jag några skidor och åker från en krog till en annan. Jag är en dålig skidåkare, åker lika fort som de nästan alla andra på backar, så de där pjäxorna passar helt ok hållet bra för mig.

• Gilla
Reactions: pd

pd

Aktiv medlem
Nordica beskrev det som pjäxornas motsvarigheten till elcykeln (0:53 i filmen)
Om e-bike går att översätta till permobil. Jag tycker att han beskriver den som en riktig gubbpjäxa. För kunder som har ryggproblem, svårt att böja sig o.s.v. Givet mode under kommande säsonger för det så kallade "grabbgänget" 50+ som man helst håller sig ur vägen för eftersom styrförmågan minskat i takt med att midjemåttet har ökat.

Eskas

Aktiv medlem
Om e-bike går att översätta till permobil. Jag tycker att han beskriver den som en riktig gubbpjäxa. För kunder som har ryggproblem, svårt att böja sig o.s.v. Givet mode under kommande säsonger för det så kallade "grabbgänget" 50+ som man helst håller sig ur vägen för eftersom styrförmågan minskat i takt med att midjemåttet har ökat.
Kan hålla med om att jag får de vibbarna också utifrån beskrivningen i videon.

Den här videon från Nordica förstärker den känslan:

KaitsuH

Aktiv medlem
Det låter just så, att de är gjorda för mig, och minnst 90% av skidåkarna jag har sett på Alperna.

• Haha
Reactions: pd

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp