[Artikel] Bildreportage från Funäsfjällen: Så här bra är åkningen i Sverige just nu

farsan56

Aktiv medlem
Jodå, vi har haft några episka vårdagar här också. Men misströsta inte, idag var det tillbaks till Åre-väder igen. Det började stänka på em, uppe vid VM-platån var det en sur västvind med något som smattrade på jackan. Kornsnö, den där sorten som gör ont i ansiktet.
Tyck synd om mig då!
Eller?
Det var ju det här vi flyttade hit för. Faen vad jag älskar att vara ute på berget.
Jag vet alltför väl hur det är att bo i södra Sverige och längta ihjäl sig efter skidåkning.
Med det sagt, ta steget ni som funderar seriöst på att flytta upp till bergen. Man klarar sig så bra utan allt det där brötet som man samlat på sig under åren.

Nu får vi hoppas att vädergudarna kompenserar alla som blev utan snö den här konstiga vintern (inkl Corona) med seriöst mycket snö nästa vinter.
Typ: nej vi kan inte öppna liften som vi sagt kl 9:00 vi måste skotta fram den först.

Sköt om er och håll er friska så ses vi i backen nån gång.

N+1 gäller som vanligt så länge = hur många par skidor behövs, det antal man har + ett par till.

Er förtrogne i snön F

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp