[Artikel] Bildreportage: Säsongens sista svängar i Sälen

Redaktionen

Aktiv medlem

En knippe bilder från helgen och säsongens allra sista skidsvängar i Lindvallen, Högfjället, Tandådalen och Hundfjället. Nu längtar vi efter nästa vinter i svenska fjällen!

Läs hela artikeln:

Bohica

Aktiv medlem
Sorgligt, men fascinerande. Bitterljuva bilder. Vilken grej denna säsong alltså. Helt unikt de tider vi får uppleva nu. Man undrar hur detta kommer påverka oss i framtiden, vilka lärdomar vi tar med oss.
Flygskam, klimatkonferenser och Greta har inte gjort så stor inverkan på folk, men här har ju världen ändå bevisat att vi faktiskt överlever utan att flyga, utan semestrar, utan konsumtion. Det är ju för det mesta "onödig" lyx vi unnar oss. Samtidigt som det finns viktigare frågor i världen, krig, svält, epedemier m.m.

Jag hoppas vi lär oss av detta, och inte går tillbaka till samma nivåer av själviska överflödslivstilar som tidigare. Men det är nog en önskedröm.
Men det ska bli intressant att se hur mycket turistnäring, skidorter, resebranchen, flygbolag och annat påverkas på sikt av detta. Blir det mer ansvarsfult, eller kommer det att smälla till ännu mer för att "kompensera" för detta år?
Precis som världen efter 1945 så kommer världen att se lite annorlunda ut. Det kommer finnas en del sår att läka, men kanske också lite mer omtanke om sin nästa. I vart fall ett tag. Aja, det får vi väl se.

farsan56

Aktiv medlem
Om man nu ska vara petig så är inte bild nr5 Lindvallen utan Hundfjället. Fasiken, känns som jag har lite att göra just nu. Och jag var inte ens ordningsman i skolan.
Det är nog lika bra att jag går och lägger mig.
Godnatt!

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp