Om man inte vill exponeras för några budskap som motsäger ens egen livsstil eller värderingar har man redan en "ism" man följer, egoism. Att du motsätter dig aktivism i allmänhet får mig att undra vad du tycker om demokrati, jämställdhet och det samhälle vi har idag. Vi skulle knappast varit där vi är om det inte var för att modiga individer har stått upp för vad de trott på och fått till stånd en förändring till slut.
Jag vill ha ett forum för skidåkare där man kan diskutera sina åsikter med väl underbyggda argument. Det är kul att åka skidor, men man kan inte blunda för att man har en påverkan på sin omvärld genom sin skidåkning. Hur skulle vi kunna komma fram till ett stopp för flourvallor om det inte fick diskuteras? Jag är säker på att vissa även uppfattade den diskussionen som "politisk".
Jag vill till och med försvara rätten att påstå exempelvis:"barn i Afrika törstar ihjäl för att jag åker skidor i Alperna". Likväl är det min rätt att skratta och gå vidare om den personen inte kan styrka sitt påstående. Börja inte censurera ett öppet forum för att somliga har för många ömma tår.
Att klimatförändringar kommer ha en stor inverkan på skidåkning torde vara ett okontroversiellt påstående.
@RandoScando presenterade flera källor på detta i inlägg#7. Att tysta den debatten på ett öppet forum för skidåkning vore inget annat än att stoppa huvudet i sanden.