[Artikel] Detta är Sveriges bästa skidort 2022

Redaktionen

Aktiv medlem
Sveriges-basta-skidort-2022-Stoten-Salen-1000x562.jpg

Nu är voteringen Sveriges bästa skidort denna vinter stängd och vi har en vinnare. Återigen är det en pärla i norra Sälenfjällen som kammar hem omröstningen.

Läs hela artikeln:

TStyle

Aktiv medlem
Borde man ha åkt på alla anläggningar innan man röstar? Hur skall man annars veta att t.ex. Hemavan är Sveriges sämsta, lr att Dundret är Sveriges bästa? 🙂

PisteCarver

Aktiv medlem
Borde man ha åkt på alla anläggningar innan man röstar? Hur skall man annars veta att t.ex. Hemavan är Sveriges sämsta, lr att Dundret är Sveriges bästa? 🙂
Ja, absolut!
Omröstningen måste göras om. Jag föreslår att alla som vill rösta, i förväg till redaktionen anmäler på vilka fjällorter man har åkt skidor. Man blir sedan av redaktionen ackrediterad för vilka skidorter man har rösträtt på.
Jag kan rösta på Funäsfjällen, och om man kan bli ackrediterad för skidortsbesök även på 90-talet, även Åre.
Frågor på det?🤓:ROFLMAO:;)

AndersWingqvist

Aktiv medlem
Tack för feedback! Vi har diskuterat många olika upplägg på denna gallup genom åren som vi har kört. Det är en försvinnande liten andel svenska skidåkare som de facto har varit i alla skidorter, ett sådant upplägg skulle göra att de röstberättigade var någon form av superjury. En variant är att väga samman de två: dels räkna "vanliga" röster, dels låta en expertpanel också lägga sina röster. Att man enkom får rösta på de orter som man har varit på låter intressant i teorin, men jag ser en enorm administration framför mig för att det ska gå att genomföra i praktiken. Jag brukar väl personligen landa i att man får läsa resultatet utifrån vilken typ av undersökning detta är: en enkel och kul temperaturmätare på vilken ort de som röstar gillar bäst. Lite platt och tråkigt konstaterande kanske, men rätt rimligt. Heja Skidsverige!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp