[Artikel] Detta är Sveriges bästa topptursområde 2020

Redaktionen

Aktiv medlem

Den sista kategorin i Freerides omröstning är nu avgjord och det har äntligen blivit dags att avslöja vilket som är Sveriges bästa topptursområde 2019/2020 enligt er läsare.

Läs hela artikeln:

Ivo

Aktiv medlem
Haha. De här omröstningarna ...(det verkar som Skidfolket i Norr är flitiga att rösta I alla fall)
Vad avgör vad som är ”bästa” topptursområde?
Fallhöjd, snösäkerhet, tillgänglighet, skogsåkning eller bastu..?
Sveriges populäraste och mest lättillgängliga topptursområde är tveklöst Storulvån; så populärt att Getryggen skulle behöva pistas.
men tjusningen med topptur är väl just att det ska vara orört, och då får man leta i andra fjäll. (Jag avslöjar inget mer 😉)

TopiNieminen

Aktiv medlem
Haha. De här omröstningarna ...(det verkar som Skidfolket i Norr är flitiga att rösta I alla fall)
Sveriges populäraste och mest lättillgängliga topptursområde är tveklöst Storulvån; så populärt att Getryggen skulle behöva pistas.
men tjusningen med topptur är väl just att det ska vara orört, och då får man leta i andra fjäll. (Jag avslöjar inget mer 😉)
Bastu ☝ :love:

Anzom

Aktiv medlem
Känns inte orimligt att tycka att listan har hamnat på fel håll? 3an borde vara 1 osv.

Karlstad

Medlem
Det populäraste betyder inte alltid det bästa, dock väldigt individuellt. Tex är Volvo den populäraste bilen i detta land men om det är den bästa beror på vem man frågar.

Christiam

Aktiv medlem
Så populärt? Då har jag haft tur de gånger jag varit där, som mest ca 10pers klumparna max 5 på och snasen ensamma. Då är det ändå vecka nio jag vart där under några år.
Har turat i snart tio år, mycket i norra Sverige och Norge men Storulvån har absolut rolig åkning att erbjuda.
Tycker inte det är så konstigt att Abisko-Gränsen vinner, det är ett stort område med sjukt många toppar. Blir knasigt att jämföra det med en plats med enstaka toppar.

• Gilla
Reactions: Ivo

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp