[Artikel] Din nya spellista: 20 örongodisar för skidåkare

Redaktionen

Aktiv medlem

Du som älskar både skidåkning och musik vet säkert att dessa två storheter sammanslagna blir mer än summan av delarna. Möt din nya spellista för peppat shreddande.

Läs hela artikeln:

pd

Aktiv medlem
Helt klart en variant av Evelina Nilssons spellista.
1. Mother nature (Dolomiti)​
2. Skidorna (K2)​
3. Medåkare (Wifey Wife)​
4. Tyska turistjävlar (Fritz und Helga mit drei kinder)​
5. Skidpatrullen (Carabineri tuti tut)​

Senast ändrad:

DannyH

Ny medlem
Lyssnar aldrig på musik under skidåkning. Men före och efter kan man med fördel lyssna på filmklassiker free radicals inledningslåt:
Instant repeater 99 med soundtrack of our lives

Bohica

Aktiv medlem
Jag kör på Evelina Nilssons spellista till 100%
Och insuper upplevelsen maximalt.
Det är dessutom tillräckligt många som har dålig uppmärksamhet gentemot andra åkare i backarna (situational awareness). Att folk proppar igen öronen gör knappast den saken bättre heller. Jag föredrar att hålla mina sinnen fokuserade på omgivningen.

carl_couloir

Aktiv medlem
Helt klart bonuspoäng till Reine som startar med introt till Free Radicals!!!

Har iaf försökt att samla soundtrack från just Free Radicals här https://open.spotify.com/playlist/4z85NtVofXPcl0pVpCl7Oh?si=J9Z3MrElRPi7zMQvjm1QDQ
Niklas Allestig har inte bara gjort underverk för skidfilmen med Free Radicals utan även för musikscenen, Soundtrack Of Our Lives startade väl i princip som ett beställningsjobb av Niklas som behövde musik till någon av sina sista filmer innan allt exploderade med Free Radicals......

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp