[Artikel] Efter 21 år och 48 skidmodeller: Eric Pollard lämnar LINE skis

Redaktionen

Aktiv medlem

Den konstnärligt lagda Eric Pollard lämnar Line skis efter över två decennier som både skiddesigner och proffsåkare för märket. 

Läs hela artikeln:

Corin

Aktiv medlem
Även om artikeln inte verkar finnas, så är ju detta superintressant. Enligt rykten i branschen verkar han ska jobbar för den amerikanske kedjan EVO, som ska släppa egna skidor, tillverkade i samma fabriker som Line och K2.

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Även om artikeln inte verkar finnas, så är ju detta superintressant. Enligt rykten i branschen verkar han ska jobbar för den amerikanske kedjan EVO, som ska släppa egna skidor, tillverkade i samma fabriker som Line och K2.
Bruce som äger EVO har varit sponsrad av K2 i flera år så det stämmer säker att de kan göra en egen linje. Bruce och Eric är oxå god vänner.

Rajden

Aktiv medlem
All info gällande Pollard är ju guld, kul att han går vidare mot nya äventyr, oavsett vilken riktning den kommer ta, svårt att se Eric misslyckas i det han gör!
Det känns tyvärr som ett rejält tapp för Line att förlora deras idé-spridare som inte vart rädd att pröva nya men lyckade koncept... Men hoppas hur som helst att både Eric och Line går mot en ljus framtid!

Heddious

Aktiv medlem
Fullständigt oviktig tanke egentligen, men finns det någon annan åkare (eller något annat skidmärke) som haft så genomgående snygga grafiker som Pollard + Line? Det är ju få av hans lagg som inte skulle göra sig bra på väggen efter uträttat värv liksom.

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
Fullständigt oviktig tanke egentligen, men finns det någon annan åkare (eller något annat skidmärke) som haft så genomgående snygga grafiker som Pollard + Line? Det är ju få av hans lagg som inte skulle göra sig bra på väggen efter uträttat värv liksom.
Svaret är enkelt: Nej.

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd
@Heddious @Vattendroppe Om man vänder på det: vilket skidmärke har genomgående fulast design och grafik? Här håller jag personligen Kästle som en potentiell vinnare.

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
@Heddious @Vattendroppe Om man vänder på det: vilket skidmärke har genomgående fulast design och grafik? Här håller jag personligen Kästle som en potentiell vinnare.
Jag förstår vad du menar, men jag är inte säker på att jag håller med. Deras grafiker är ju tråkiga, men heller aldrig helt åt pipsvängen. Är det OK att ge ett tidsspann? Isf tänker jag Extrem typ -09 till -14 eller nåt sånt

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd
Western-möter-sci-fi-i-bergig-och-dramatisk-fantasymiljö-med-ngb-slags-tribal-örn-tjofräs-på-belagen. Jo man tackar :)

Heddious

Aktiv medlem
Volant.
De må ha givit världen Spatulan, men satan vad fula deras diskbänkstopsheet är.
Annars är ju alla ombrandade butiksracers (Prada, Ferrari etc etc) också ganska heta kandidater.

För att gå på mer specifika modeller:
Völkl Chopstick.
Salomon Foil (för den var så jävla tråkig, den grå-blå-aktiga versionen).
Head JO, alla pinup-årgångarna (har inte åldrats med värdighet).
Salomon BBR: suspekt shape och trökig grafik.
Dynastar Cham (de tidiga årgångarna, sen blev de faktiskt rätt snygga).
Extrem Big Pen.

F.ö. rätt säker på att jag skapade en tråd i ämnet fula skidor för en herrans massa år sedan.. hmm..

Heddious

Aktiv medlem
Apropå brädor så måste ju förresten Jones ha gjort några av de snyggaste på senare år.

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
Volant.
De må ha givit världen Spatulan, men satan vad fula deras diskbänkstopsheet är.
Annars är ju alla ombrandade butiksracers (Prada, Ferrari etc etc) också ganska heta kandidater.

För att gå på mer specifika modeller:
Völkl Chopstick.
Salomon Foil (för den var så jävla tråkig, den grå-blå-aktiga versionen).
Head JO, alla pinup-årgångarna (har inte åldrats med värdighet).
Salomon BBR: suspekt shape och trökig grafik.
Dynastar Cham (de tidiga årgångarna, sen blev de faktiskt rätt snygga).
Extrem Big Pen.

F.ö. rätt säker på att jag skapade en tråd i ämnet fula skidor för en herrans massa år sedan.. hmm..
Du har en poäng med Volant alltså. Men apropå Volant - hur i tusan övertalades de att göra spatulan? Det skulle jag vilja veta. Det går ju ganska... Stick i stäv med ungefär alla andra skidor de gjort sen alltid så vitt jag vet.

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Du har en poäng med Volant alltså. Men apropå Volant - hur i tusan övertalades de att göra spatulan? Det skulle jag vilja veta. Det går ju ganska... Stick i stäv med ungefär alla andra skidor de gjort sen alltid så vitt jag vet.
Teamåkare har en del makt ibland. Och visar man med vattenskidor hur man kan åka så hakar uppenbarligen sponsor på. Bröderna som jag inte kommer ihåg vad de heter nu igen då beställde över ett rest parti från Shane när han var i Engelberg för många år sedan. De älskade den skidan. Jag har hatkärlek till den oxå.

Heddious

Aktiv medlem
Nu killgissar jag lite, men de sponsrade ju Shane McConkey när han började testa att åka på snö med faktiska vattenskidor, så han kanske tjatade till sig att få bygga några prototyper? Och sen blev det riktig produktion av dem?
Och hade inte Volant en skidmodell som hette Chubb för typ tusen år sedan också, som var typ en 90-tals fatski för otränade rikingar som åkte heliski och inte pallade kämpa med dåtidens tandpetare? Kan svära på att jag läst det någonstans.. en fatski innan det var coolt med feta lagg liksom.

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Nu killgissar jag lite, men de sponsrade ju Shane McConkey när han började testa att åka på snö med faktiska vattenskidor, så han kanske tjatade till sig att få bygga några prototyper? Och sen blev det riktig produktion av dem?
Och hade inte Volant en skidmodell som hette Chubb för typ tusen år sedan också, som var typ en 90-tals fatski för otränade rikingar som åkte heliski och inte pallade kämpa med dåtidens tandpetare? Kan svära på att jag läst det någonstans.. en fatski innan det var coolt med feta lagg liksom.
Korrekt...

Marboh

Aktiv medlem
Finns en artikel med som Shane skrev i den här blisterreviewn. Där skriver han del om skillnaden om hur man åker skidan. Men också hur idén pitchade in och realiserades!

bjornsone

Medlem
Redakt! "Eric Pollard är den amerikanska skidåkaren från Orgeon" Spellcheck på Oregon!

Skantz

Aktiv medlem
Mina favorit Line skidor som jag kört på är.
1: Line EP Pro 2009 185cm 153-127-150 med en Dynafit tech FT 12 såklart.
2: Line Pescado 2019 180cm 158-125-147 med ATK Freeraider 14.

Troligtvis inte de bästa skidorna men de roligaste och roligt ska det vara!

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
Mina favorit Line skidor som jag kört på är.
1: Line EP Pro 2009 185cm 153-127-150 med en Dynafit tech FT 12 såklart.
2: Line Pescado 2019 180cm 158-125-147 med ATK Freeraider 14.

Troligtvis inte de bästa skidorna men de roligaste och roligt ska det vara!
Men vafan, jag som trodde du var en riktig bergsget. Nu måste jag ju fundera över om jag verkligen kan fortsätta följa dig på insta-grejen.

Heddious

Aktiv medlem
Men helt svarta topsheets?
Känner att min själ blir lite skrynklig nu.

steglund

Aktiv medlem
Vad är det för fel på svart? 🤘😉

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp