[Artikel] En svensk mössrevolution

Redaktionen

Aktiv medlem
Virkade mössor blev i slutet av 1990-talet den kanske hetaste imagebäraren bland svenska skidåkare. Idag vill Kask inte bara värma utan även skydda knoppar.

Läs hela artikeln:

H

H-T

Guest
det finns en beskrivning på ica-kurirens hemsida. googla på "virka sverres mössa" så borde det komma upp.

eHogstrom

Aktiv medlem
Naaw, trodde det skulle vara nånting stiligt typ som en Mössa med något som skyddar skallen vid fall.. men så var inte fallet :>

eRocklow

Ny medlem
yee , grymma mössor från kask iallafall , har en grå "jerk viking" och ett pannband "edvardson" och halsduken "heaven n' hell" ;)

Clarevi

Ny medlem
Det jag tycker så mycket om med Kaskmössorna är att dom funkar överallt, man känner sig inte som en trottoartrekkare som man annars kan göra när man glider runt i skidkläder på stan. Nu går jag inte runt i täckisar o hjälm på stan men, inte så ofta iaf.... Nä men dom är som en skön blandnind av skid- och everyday chlothing-känsla.

Sandgren2

Ny medlem
pfff ingen klår "Virkarna.tk" ... Men dom e tuffa, själv har jag virkat en mössa åt Sverre! Det ni ;)

jetstick

Ny medlem
Trodde ni skämta om beskrivning på ica-kuriren, men faktiskt...verkar enkelt ;-)

Virka 5 lm med nål nr 3,5 och Karisma. Avsluta med 1 sm i första lm = ring.
Virka 5 fm runt ringen.

Fortsätt så här:

Varv 1: virka 2 fm i varje fm = 10 fm.
Varv 2: virka 2 fm i varje fm = 20 fm.
Varv 3: *1 fm i nästa fm, 2 fm i nästa fm*, upprepa *–* = 30 fm.
Varv 4: 1 fm i varje och 2 fm i var 3:e = 40 fm.
Varv 5: fm i varje fm varvet runt utan att öka.
Varv 6: 1 fm i varje och 2 fm i var 5:e = 48 m.
Varv 7: fm i varje fm varvet runt utan att öka.

simonakesson

Ny medlem
Kaj och Sverre lever livet och virkar mössor! CHilliwi är det de håller på med:D
Funderar på en kask mössa, de är ju faktiskt en av de snyggaste mössorna på marknaden!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp