[Artikel] Evig vinter: Ett helt år med snö

Redaktionen

Aktiv medlem

Årebon Tim Larsson fick förra hösten den briljanta idéen att åka skidor minst en gång varje månad i ett helt år. Här berättar han som sitt år med evig vinter, ett år som började med ett särdeles tidigt åk på Åreskutan i september 2019.

Läs hela artikeln:

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd
Grymt bra jobbat!!
Jag botade min skidabstinens med kite surfing, har varit på havet sen i mars 2019, det fick bli så när man har allt här på västkusten....
Det tog några år för mig att inse men mtb är ett riktigt bra (men dyrt...) substitut också, även om skidåkning fan alltid är skidåkning. Spånade lite kring det i en krönika:

tmlarsson

Medlem
Snyggt jobbat!! Nu laddar vi för att få läsa om ”10 år av evig vinter”... ;)
Hahaha 10 år kan bli jobbigt! Men ser i alla fall lovande ut än så länge :)

Okskolten är en riktig drömtur för mig alltså!
Det finns en del rolig åkning där! Vi åkte inte från toppen då det var lite för mycket sprickor på den övre glaciären, så finns lite kvar att göra där! Kanske blir i höst, eller i vår :)

Kul läsning och inspirerande! Inte nödvändigt att åka till södra halvklotet för skidåkning året runt, det hade ju annars varit ett trevligt alternativ :)
Det hade nog varit lättare att åka söderut. Men det har sin charm att utforska hemmaplan också :)

Karlstad

Medlem
Det tog några år för mig att inse men mtb är ett riktigt bra (men dyrt...) substitut också, även om skidåkning fan alltid är skidåkning. Spånade lite kring det i en krönika:
Svär väl i kyrkan nu men jag använder skidåkningen mot skoterabstinensen. Under barmarksperioden försöker jag bara existera

farsan56

Aktiv medlem
Härligt projekt. Grattis till rätt val av säsong.
Sitter och tittar ut på Åresjön som ligger stilla i solen, inte en snöflinga i sikte.
Samma tid i fjol var det turande som gällde.
Skidsuget är på!

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp