[Artikel] Extrem drar undan skynket för nästa vinters friåkningsskidor och topptur

Redaktionen

Aktiv medlem
[Artikel] Extrem drar undan skynket för nästa vinters friåkningsskidor och topptur
Fusion-105-1000x563.jpg

Åre Skidfabrik fortsätter att pressa kvalitetsskidor åt folket. Vi kikar på tre godingar som kommer nästa vinter. 

Läs hela artikeln:

tmlarsson

Aktiv medlem
Gillar inte riktigt att alla skidor blir så lätta, även de som är tänkt att vara med "charger". Det är absolut nice att det blir bättre och bättre skidor för att gå med men jag kan personligen sakna mer old school skidor uppåt 2.3-2.4kg.

Men jag förstår samtidigt att jag inte är en vettig person att dimensionera skidor efter då de allra flesta är väldigt nöjda med dessa "chargers" :)

rabbit

Aktiv medlem
...
jag kan personligen sakna mer old school skidor uppåt 2.3-2.4kg.
...

Knepet är att alltid spara minst ett(1) par av sina gamla favoritskidor att ta fram när trenderna trampar snett. ;)
Annars är ju svenska lagg alltid rätt!
#hedlund #snö

tmlarsson

Aktiv medlem
Knepet är att alltid spara minst ett(1) par av sina gamla favoritskidor att ta fram när trenderna trampar snett. ;)
Annars är ju svenska lagg alltid rätt!
#hedlund #snö
Så är det! De håller ju rätt många säsonger trots allt :)

Jag "löste" problemet genom att jag mest åker bräda nu. Enklare att hålla på att byta bräda fram och tillbaka då allt sitter i inserts..

Topp