[Artikel] Fjällsäkerhetsrådet & Freeride gör ny lavinundersökning

Redaktionen

Aktiv medlem

Freeride.se och Fjällsäkerhetsrådet gör nu en ny lavinundersökning. Avsätt tio minuter och besvara enkäten om offpiståkning och lavinsäkerhet och var på så vis delaktig i den fortsatta strävan efter säkra, härliga vinterupplevelser i bergen.

Läs hela artikeln:

Lundberg92

Medlem
På tal om lavinsäkerhet, finns det idag några "DPF Parker" i dom Svenska fjällen?
Ja - Vart?
Nej - Varför inte?

Givetvis är jag är fullt medveten om att något likade upplägg inte täcker en fullgod utbildning mm, men som komplement skulle i alla fal jag se det som ett positivt inslag

ederedler

Medlem
Åre lavincenter har väl om jag minns rätt haft några nergrävda plattor med sändare och trycksensor för att registrera sondträff utan för sin kåk.

Varför inte mer än så: För att laviner generellt inte är ett jättestort problem i Sverige och det är relativt få åkare som är intresserade jmf de stora orterna i alperna.

Redaktionen

Aktiv medlem

Freeride.se och Fjällsäkerhetsrådet gör en ny lavinundersökning. Nu är det sista chansen att vara med och hjälpa till. Du behövs! 10 minuter tar den anonyma enkäten att fylla i.

Läs hela artikeln:

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp