[Artikel] Första skidorten i konkurs till följderna av av Covid-19

Redaktionen

Aktiv medlem

Nyligen rapporterades att Pullinki Mountain AB som driver skidanläggningen Pullinki Ski i Svanstein går i konkurs till följderna av rådande coronapandemi. Första men kanske inte den sista anläggningen som drabbas?

Läs hela artikeln:

pd

Aktiv medlem
Vi får hoppas att någon köper upp konkursboet och driver anläggningen vidare.

50 grader - det måste vara Sveriges brantaste backe.

Seppuccu

Medlem
Det här suger så hårt att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Svanstein har varit en av de svenska skidorterna jag varit mest intresserad av att besöka de senaste säsongerna. Skjut inte upp till morgondagen... 💔

unsuspected

Aktiv medlem
Det här suger så hårt att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Svanstein har varit en av de svenska skidorterna jag varit mest intresserad av att besöka de senaste säsongerna. Skjut inte upp till morgondagen... 💔
Tur att jag hann med 2 gånger. En magisk påskvecka och året efter en katastrofal vecka 9. Inte många som har fått åka en halvdag med finfint puder nästan helt själv på kullen.

Seppuccu

Medlem
Det var det jag hörde av en vän som varit där - att det är fantastiskt när det är bra men uselt när det är dåligt - vilket höll mig tillbaka. Skulle bli en högriskinvestering för en som bor i Skåne.

Karlstad

Medlem
Pullinki återuppstår säkert i någon form igen. Jag tror inte att Övertorneå kommun vill att det blir öde och förfaller

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp