[Artikel] Första titt: fristående härmapan Atomic Mimic

Redaktionen

Aktiv medlem

En härmapa som säljs i par men samtidigt fristående kan vara det bästa som hänt dina gamla pjäxor. Vi kikar på Atomics lösa innersko Mimic.

Läs hela artikeln:

larchii

Aktiv medlem
Verkar ju lovande... Men innerskona ser en aning "biffigare" ut än de övriga innerskona, i alla fall på bilderna. Blir inga problem med att det blir trångt i skalet?

tmlarsson

Aktiv medlem
Verkar ju lovande... Men innerskona ser en aning "biffigare" ut än de övriga innerskona, i alla fall på bilderna. Blir inga problem med att det blir trångt i skalet?
Som tur är är "biffighet" inte relaterat till tjockleken. Denna har ungefär samma volym som dynafit-linern och betydligt mindre än den intuitionskon :)

Heddious

Aktiv medlem
@tmlarsson Jag har också fötter med väldigt låg volym, och behöver byta ut innerskorna inför kommande vinter, och dessa låter ju nästan för bra för att vara på riktigt. Vore fantastiskt om de håller formen längre än bara första tredjedelen av vintern.

Nyfiken fråga 1: Har du alls värmt dina i en såndär ugn för innerskor som finns i skidbutiker eller bara DIY/rispåse som nämns i artikeln?
Nyfiken fråga 2: Hur varma verkar de vara jämfört med Intuition? (Svår fråga om du inte testat dem utomhus än, men kvalificerade gissningar är bättre än inget.)

tmlarsson

Aktiv medlem
@tmlarsson Jag har också fötter med väldigt låg volym, och behöver byta ut innerskorna inför kommande vinter, och dessa låter ju nästan för bra för att vara på riktigt. Vore fantastiskt om de håller formen längre än bara första tredjedelen av vintern.

Nyfiken fråga 1: Har du alls värmt dina i en såndär ugn för innerskor som finns i skidbutiker eller bara DIY/rispåse som nämns i artikeln?
Nyfiken fråga 2: Hur varma verkar de vara jämfört med Intuition? (Svår fråga om du inte testat dem utomhus än, men kvalificerade gissningar är bättre än inget.)
Innerskorna är bättre för smala fötter än några andra om du inte har ett skal som har någorlunda tight passform. Det är allstå inga "High-volume" skor.

Jag flyttade från Åre så har inte access till någon riktig ugn och har inte hittat de officiella temperaturerna för mimic. Förra årets modell var 117 grader i 5 min men inte vågat pröva på dessa än.

Jag ska väl börja med att säga att jag inte fryser om fötterna speciellt mycket och upplevde inga problem i Kåbdalis i helgen med de -8 graderna som var här :)

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp