[Artikel] Från skidanläggning till skidort

Redaktionen

Aktiv medlem
Kungsberget ska förvandlas från skidanläggning till skidort. Det är tanken bakom satsningen på 500 miljoner kronor de närmaste fem åren.

Läs hela artikeln:

Perkal

Ny medlem
En hlav miljard på kungsberget? Ush. Skulle hellre se det på något högre berg/fjäll.
Lite waste på pengar tycker jag.

Sandgren2

Ny medlem
skistar kastar ju redan en massa pengar på de riktiga bergen. Enligt mitt tycke är det kalasbra att de läggs ner lite energi på kungsberget också! De ligger ju trots allt lite närmre än åre tex, vilket lämpar sig för en liten myshelg på brädan =)

tittti540

Ny medlem
finns ju inte mycke snö där nere. å snön dom har där suger tycker jag iallafall. men ska ej klaga hoppas de blir bra ja gillar kungsberget förutom att de känns som att man åker på en hockyerink

OWester

Aktiv medlem
och hur ska detta gå utan människor som har pengar? (finanskrisen)

Grillo

Ny medlem
Grejen med kungsberget är inte att man har bra skidåkning, inte i ordets rätta bemärkelse.
Men ligger väldigt bra till för (hoppas ingen ta illa upp) "åka skidor i jeans och Canada Goose" åkare som kanske åker en eller max två gånger per år.

Jag personligen bor i Sandviken men åker inte alls i Kungsberget eftersom att jag anser att det är slöseri med hårt förtjänade pengar ;P

Psandersjoo

Ny medlem
kul att dem satsar, men de kanske var på fel ställe? som perkal säger, skulle ju vara bättre om de lägger pengarna på ett högre fjäll som har lite mer marginaler.

jeppenator

Aktiv medlem
fyfan vad galet! hoppas verkligen att de blir bra! :D
kört hårt kungsberget!

filip-h

Medlem
backarna suger där men alla dumma stockholmare åker dit det där de dom tjänar på.

Victors

Aktiv medlem
sweet, dock lite slöseri, känns knappast som att dom kommer gå så mycket plus i detta.

Tim_Eriksson

Ny medlem
sweet, dock lite slöseri, känns knappast som att dom kommer gå så mycket plus i detta.

Klart dom kommer att gå plus när alla dumma stockholmare kommer dit!!
Det är pengarna som lockar antar jag
MEN dom förstör allt för lokalåkarna genom att skicka ut 1000 tals icke skidkunniga åkare i backen!

Kul att skidanläggningarna vågar satsa !
bara hålla tummarna på att de blir kallt så dom kan fixa snö.
Sköönt oxå att man slipper sitta i och åka 6-7 timmar för att ta sig till en skööna anläggning. Bra för alla som bort runt sthlm !

Sveda

Medlem
2500 bäddar är ju hutlöst! kommer bli trångt i de korta backarna :/
men annars låter de kanon

Tuneld

Ny medlem
Det är garanterat pengarna från Branäs som koncernen nu pumpar in i Kungsberget...

OlofM

Medlem
Oj oj oj, hur kan ni ens klaga på kungsberget, de har ju något som 95% av Sveriges skidanläggningar saknar, DAGLIG SHAPE!

grekeen

Ny medlem
aaa om de inte satsar 500 miljoner på parken bara men annars tycker jag samma :/

EEERIK

Ny medlem
Det enda man borde satsa på i Kungsberget är bättre backar.... Dom borde dessutom satsat på ett riktigt berg istället för en kulle som kungsberget... :S

med de där pengarna kan man åstadkomma mycket, allt som folk tycker är dåligt kanske är bra när byggen och satsningar är klar. hoppas dock att de kommer in lite mer och nyare snökanoner!

regefalk

Ny medlem
Idag 12:52 Av: 08skidor
Det enda man borde satsa på i Kungsberget är bättre backar.... Dom borde dessutom satsat på ett riktigt berg istället för en kulle som kungsberget... :S
d.v.s brantare backar*

Skulle väldigt gärna höra vad du har för lösning på det problemet?

Varför klaga, ni behöver då verkligen inte åka dit om det nu är på de viset.

Jens_F

Ny medlem
Idag 15:37 Av: rege
d.v.s brantare backar*

De är väll inte de det handlar om de är det att man kanske lägga dom där pengarna på backarna ist för de är väll dom som lockar folk till anläggningen inte ett skönt rum med lite extra grejer och en dyrare öl på afterskin, heller ? jag söker iaf efter att få åka skider i bra och sköna backar utan is och mycket snö.

kujanpaa

Medlem
Igår 18:57 Av: OWester
och hur ska detta gå utan människor som har pengar? (finanskrisen)

Du ska inte tro på allt som sägs i media... Visst, det är en finanskris, men tror du alla är pundarfattiga eller?

hm de e väl ändå inte så många bortsett från familjer som vill åka till ett sånt litet berg

Bolling

Ny medlem
Shit vad alla tycker olika, och vad vi stockholmare blir anklagade för att förstöra överallt... glöm inte att ni alla vill bo i stan sen.
Bra med satsningar i svaga lägen, sen sant att snökannonerna suger och att man hellre åker till andra ställen längre upp är ju synd...

aepe

Ny medlem
aa de måste jag säga var jävligt otippat. Undrar hur mycket högre man skulle kunna göra berget för en halv miljard? Mer värt tycker jag

Myrre

Ny medlem
kanske ska börja få bra med snö först

jonasR

Ny medlem
110m fallhöjd och 500miljoner. hur kommer det egentligen att bli. white trash trailer parken funkade inte... kasta pärlor till svinen?

Blackriverpaint

Ny medlem
2008-11-08 15:37 Av: rege
d.v.s brantare backar*

De flesta anläggningar plockar väl fram dynamiten för att fà det brantare?

Powderslave

Medlem
Det är bra för Sandviken, Gästrikland och Mälardalen om det investeras i Kungsberget.

Om detta ger jobb lokalt och ger barnfamiljer, ungdomar och locals möjlighet att få åka skidor så kan väl ingen på detta forum ha något emot detta....?

Personligen tycker jag att Järvsö är en trevligare och mysigare anläggning, dit går det även tåg. Järvsö, men även Hassela, ligger i Hälsingland och där kan det kanske bli lite svettigt om Kungsberget investerar stort.

http://www.jst.nu/

... Ni från Sandviken bör väl ändå stötta er anläggning och åka där de helger ni inte drar till fjällen.

paulinan

Ny medlem
oj... halv mille på kungsberget. Låter som en hel del.
Vore kul med tanke på att det är nära men snön lyckas aldirg stanna så långt ner i landet..

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp