[Artikel] "GNAR": den galna poängjakten på skidor

Redaktionen

Aktiv medlem

Vilka kommer ihåg poängjakten G.N.A.R.? Den humorfyllda tävlingen som levde kvar till Shane McConkey's minne som gick ut på att utföra mer eller mindre galna grejer på berget.

Läs hela artikeln:

Hawk100

Aktiv medlem
Vem var egentligen den nakna hjälten (eller idioten, välj själv!) som hoppade under JOI? Och hur gick det sen? Hög tid för ett ”uppföljningsreportage” tycker jag. Leta rätt på honom och hör efter hur skidkarriären utvecklades. Och vad gör han nu? Några bestående men??? Har han fortsatt sin nakenkarriär?? Hur stort blev skrubbsåret eftersom han fegade i la sig på sidan i vårslasket....
Så många frågor som behöver få ett svar!!!!

linder

Aktiv medlem
Vem var egentligen den nakna hjälten (eller idioten, välj själv!) som hoppade under JOI? Och hur gick det sen? Hög tid för ett ”uppföljningsreportage” tycker jag. Leta rätt på honom och hör efter hur skidkarriären utvecklades. Och vad gör han nu? Några bestående men??? Har han fortsatt sin nakenkarriär?? Hur stort blev skrubbsåret eftersom han fegade i la sig på sidan i vårslasket....
Så många frågor som behöver få ett svar!!!!
Adam Müller va det som hoppade

farsan56

Aktiv medlem
Det där påminner mig om The Orientering som hölls i slutet av säsongerna i Verbier på det glada 80-talet. En lagtävling som minst av allt handlade om skidförmåga. Upplägget var som gjort för att det skulle urarta vilket det alltid gjorde med besked.
Tävlingen höll byns ordnings och inte minst sedlighetspolis fullt sysselsatta.
Utan att gå in på detaljer är jag mäkta stolt över att ha varit med i ett lag som fått utmärkelsen: Most disgusting team ever.
Men det där är väl preskriberat vid det här laget får man hoppas.
Vad säger Skistar om att förlägga ett sådant evenemang här i Åre i slutet av säsongen? :oops:
Och nej, jag tänker INTE vara med. Jag är för gammal (och pryd) numer.

Fabianomne

Aktiv medlem
Kungen Af Skutan är väl en av de få saker man fortfarande kollar på från skidsveriges historia. Sjuk åkning blandad med brutal over-the-top skit-på-dig krök är ju en svårslagen kombo1

Kungen Af Skutan är väl en av de få saker man fortfarande kollar på från skidsveriges historia. Sjuk åkning blandad med brutal over-the-top skit-på-dig krök är ju en svårslagen kombo1
”Skit-på-dig krök” är en bra beskrivning, förekom ju faktiskt avföring i gondolen i Åre under Kungen af Skutan😅💩

Dekadent

Aktiv medlem
”Skit-på-dig krök” är en bra beskrivning, förekom ju faktiskt avföring i gondolen i Åre under Kungen af Skutan😅💩
Tänkte att jag hade Kungen Af Skutan nånstans bland bokmärkena och se på fan -
(en hel del naket, allmänt osmakligt och en frisörinsats med såg - kolla på egen risk) - samt innefattar nakenhoppet samt "skulle bara testa naken"-kommentaren då nån snubbe frågar vafan han gör. Episkt är bara förnamnet.

Duffis08

Medlem
Tänkte att jag hade Kungen Af Skutan nånstans bland bokmärkena och se på fan -
(en hel del naket, allmänt osmakligt och en frisörinsats med såg - kolla på egen risk) - samt innefattar nakenhoppet samt "skulle bara testa naken"-kommentaren då nån snubbe frågar vafan han gör. Episkt är bara förnamnet.
"Nån snubbe" är väl ändå Jon Olsson? :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp