[Artikel] Hälsningar från Red Mountain

Redaktionen

Aktiv medlem
Erik Lidström, Ole-Kristian Ström och Asbjörn Hellås begav sig till Kanada och Red Mountain, precis vid gränsen till USA.

Läs hela artikeln:

Corin

Aktiv medlem
Fett! Gillar det här med resereportage!

airman

Medlem
Va där hela förra säsongen. Hel grymt ställe, hel grymt berg med underbar träng. Tyvärr krångla fitt knät och lyckades ju pricka in Canadas varmaste vinter på 20år...
Som tur va hade jag kul ändå och kan varmt rekomendera stället!

DJElo

Ny medlem
ser ju ruskigt nice ut :) kanske att satta pa "to ski " kartan ;)

Skidsugen

Ny medlem
era jävla grisar grabbar!! jag va 1v i bg va bajs så åkte hem till regniga skåne.
VI HÖÖÖÖÖRS!

OleK

Aktiv medlem
DJElo:

Det er definitivt et sted du bør sette på kartet og dra til!!!
Ekstremt lite folk og uendelige muligheter rundt på fjellet. Korte hiker gir deg fin snø og 10-15 min bilkjøring gir tillgang til fantastiske hiking områder og du møter kanskje Canada's trivligste folk!

Er nok ikke siste gangen vi er i Rossland!

LoBoMan

Ny medlem
Dubbelklickar på gillaknappen och längtar tillbaka!!!

Jag måste åka tillbaks dit ngn gång, säsongen 99/00 började och slutade med trasigt knä i nedre delen på Microwaves.

Canadicken

Medlem
Red Mountain är ett ställe verkligen värt att åka till om man letar efter puder och offpist. Jag va där förra året och det var skit bra! Lite koolt också för att det ligger verkligen i mitten av ingenstans i Bc.

OleK

Aktiv medlem
Sjekker dere ut dene linken:

Så kan dere se litt film fra dagen med Big Red Cats!

Episk snø!

Henk021

Ny medlem
Fan va häftigt, grymma bilder! måste ta en sväng dit när man ändå är i trakterna! :D

Kristian_Falt

Ny medlem
Airman-> Har du ett knä i din fitta som krånglar? Bäst att kolla upp det hos en kunnig doktor..

lotten_rapp

Medlem
Rosslands tips som en jag vill ge är:
Tisdagskvällar: Cowboy kör kl 19, Nadine heter kvinnan som är körledare. De är riktigt gött håll igång vill ja lova!

Onsdagskvällar lite sisdär varannan vecka: Rossland Recue and Fire Fighting, har brand övningar OCH ÄR MAN DAM så är man välkommen att hänga mä i brandbilden, de lånar till och med ut ett typ RB-90 ställ..

Francois Marsielle är en grym skidfotograf som bor i en trailer utanför byn. Han ska man ska dra i armen och kicka i rumpan och fråga om han int ska ta en bild eller två. En annan kul filur som filurar runt i Red Mountain krokarna ä Dave Heath som har producerat den legendariska skidfilmen Sinners.

De va de om de!
/ L

otzi

Ny medlem
La ut två bilder på min sida från gårdagen på Red! mer kommer snart

niclasn

Ny medlem
Har tillgång till en grym lägenhet i två plan med utespa på balkongen mot berget, gott om sängar o flera badrum alldeles intill backen. 200m från Motherlode-liften.
PMa mig om intresserad av att hyra.

otzi

Ny medlem
Har lagt ut lite fler bilder från förra veckan på Red

Nickel

Ny medlem
Vad ligger en budget på för tre veckor i Canada?

OleK

Aktiv medlem
Vi hadde busjett på 25000 norske eksklusive flybilett så totalt ca30 000...
Endte opp med å bruke ca 23 inkl flybilett og leiebil.

Vilevde ikke i luksus,men heller ikke noe tråkigt liv med lite mat og shabby boende. Trikset er vel å sjekke pris på flere boende når man kommer til nytt sted. Lage mat hjemme, og kanskje ta noen dager med feller og gå turer... Liftkort er dyrt ellers er mat og hygge billig!!!!

Er man litt økonomisk kommer man veldig langt på 25000 har man cash til overs på slutten av reisen kan de brukes på catskiing,heliskiing eventuelt nytt stajs!!

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp