[Artikel] Här är de värsta trängselveckorna i Sverige och Norges skidorter 2020

Redaktionen

Aktiv medlem

Är du less på att spendera dagarna i liftköer för att åka i uppkörda och isiga backar? Freeride reder ut när åkningen är som bäst i Skandinavien och listar vilka veckor ni bör undvika.

Läs hela artikeln:

farsan56

Medlem
Här i Åre var första påskveckan 2019 inte att leka med. Sth och norrmännen var lediga samtidigt. Det var bara att ta sig upp med gondolen för att sätta på hudarna och sen inte återkomma fören gänget satt och yrade på afterskin.:)🍻

pd

Aktiv medlem
Till detta skall även läggas diverse lokala påhitt så som t.ex. "Studentveckorna" v.3, 4 och 5 i Åre samt v.4 i Vemdalen. Men ett enkelt sätt att få reda på trängselgraden utan att gå in på orsaken är att kolla på boendepriserna. De är lägst när det är minst risk för liftköer.

Kaskar

Medlem
Här i Åre var första påskveckan 2019 inte att leka med. Sth och norrmännen var lediga samtidigt. Det var bara att ta sig upp med gondolen för att sätta på hudarna och sen inte återkomma fören gänget satt och yrade på afterskin.:)🍻
Tur att de drog på AfterSki tidigt. Påskafton kl13.00 åkte jag VM6an. Tio tomma stolar framför mig, 10 tomma stolar bakom mig.

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd
@farsan56 tajmade veckan före påsk i vintras, inte en liftkö och strålande sol hela veckan. Bästa familjtrippen ever, hade nog varit 300 % mer gnällig om det varit massa folk i vägen överallt :)
@Kaskar Ja! Det finns lite sådana effekter! En annan klassiker är Riksgränsen under NM, då är alla och kolla på tävlingarna (vilket är sjukt underhållande) men det är ju tomt i övrigt.

zingo11

Aktiv medlem
Stugbytar-dagen brukar det vara mindre folk i backen. F.n vi skulle ha ett schema på det med:p

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd
@zingo11 Ja, den är också bra! Kruxet är väl bara att man själv, om man inte bor på plats eller i närheten, ofta kommer just på stugbytardag.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp