[Artikel] Haglöfs börjar laga och sälja begagnade kläder

Redaktionen

Aktiv medlem
Sept-3rd-2021-TRW-for-Haglofs_0335-1-1000x667.jpg

Haglöfs har börjat att laga gamla kläder för att sedan sälja en gång till i deras webbutik Haglöfs Restored. Freeride har fått en rundtur i fabriken där processen med att sortera, tvätta, laga och paketera gamla kläder pågår för fullt.

Läs hela artikeln:

Hawk100

Aktiv medlem
Hah!!! Tillåt mig småle!
Jag köpte ett par Haglöfskängor vars ”gummisulor” förvandlades till plast efter ett par år som bara sprack sönder i bitar! Förvisso efter garantitiden slut men i min värld ska inte ett par kängor som användes några dagar/år självupplösas efter 3-4 år.
Jag kontaktade Haglöfs men där var intresset för att hjälpa till med en rimlig lösning lika med noll! Svaret var i princip ”Det finns en bra skomakare i Ludvika du kan kontakta om du vill försöka laga kängorna….” Att man sålt en undermålig produkt där man gjort ett dåligt materialval tog man inget ansvar för!
Så Haglöfs går numera helt bort för mig och jag hoppas ni andra tänker er för innan ni väljer dem!
//H
Ps. Skomakaren i Borlänge var grym och satte på en Vibramsula av äkta gummi istället för skiten Haglöfs valt från början! Skorna blev hur bra som helst och så som de borde varit byggda redan från start!!

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp