[Artikel] Handla säkert på Köp & Sälj

Redaktionen

Aktiv medlem

Freerides Köp & Sälj-avdelning är mycket uppskattad men ibland förekommer det tyvärr att folk blir lurade. Här är ett gäng saker att tänka på för att undvika att hamna i en sån situation.

Läs hela artikeln:

VictorWhite

Ny medlem
Känns lite omständigt detta.. Jag brukar köra på halva innan halva efter. Skickar bild på varandras ID samt utbyter facebook, mail, freeride och telefon nr osv..!

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Bussgods har ju en tjänst för att betala när man tar emot paketet, ungefär som postförskott. Kanske kan vara värt att nämna också? Är ju trots allt rätt vanligt att skidor skickas via bussgods!
@Heddious

Carled

Aktiv medlem
Skulle vi som stor konsumentgrupp kunna försöka påverka Bussgods lite? När jag skulle skicka skidor sist var det 1) väldigt krångligt och 2) jäkligt dyrt. I Stockholm (!) har de nu slängt in ombudet i en blomsterbutik vid centralen så man får tyvärr ingen kunnig hjälp.

När jag fyllde i "fraktsedeln" på egen hand och använde mig av Skidor-enhetspriset (dvs skippade mått och sånt) hoppade priset på efterkrav upp till 150:- istället för 60:-! Sen blev det ändå fel i kassasystemet så istället för 230?+60 blev det typ 290+60...

Vad sägs om att Bussgods "sponsrar" Freerides medlemmar med gratis efterkrav om man använder sig av någon länk härifrån? Det vore väl fint?

Carled

Aktiv medlem
Näe, jag hade ju med ett blomsterbiträde (säger man det?) och inte någon som jobbade direkt för Bussgods, bara tog emot lite paket typ.
Jag förklarade så gott jag kunde men hon kunde ju heller inte tweaka systemet. När hon vred runt datorn bad jag henne dra ner deras uppskattade vikt på "Skidor" till 8kg (vilket det var) och inte 15kg och det sänkte priset lite. Annars hade det blivit typ 390:-...

Redaktionen

Aktiv medlem

Nu kommer möjligheten att enkelt skapa ett digitalt kontrakt för dig som handlar på Freerides Köp & Sälj. Tjänsten heter Swiftcourt och gör att säljare och köpare kan verifiera varandra med BankID.

Läs hela artikeln:

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp