[Artikel] Henrik Harlaut vinner brons i big air på OS

Redaktionen

Aktiv medlem
Skarmavbild-2022-02-09-kl.-05.10.18-1000x517.jpg

OS hade Big Air för allra första gången på programmet. Tre svenskar åkte finalen inatt 04.00 svensk tid. Henrik Harlaut knep bronspengen.

Läs hela artikeln:

Martin_Akesson

Moderator
Forumvärd
Ja grymt kul och grattis Henrik!

Såg att någon på Twitter kommenterade arenan, inte supertrevligt område och väldigt klent med publik också!
Skärmavbild 2022-02-09 kl. 10.12.39.png

Skärmavbild 2022-02-09 kl. 10.13.13.png

Är det någon som vet var i Kina alla tävlingar håller till, tänker främst på alpint och puckel?

Såg ut som nåt industriområde i DDR tänkte jag när jag kollade
Kärnkraftverk eller kolkraftverk troligen, udda placering av skidbacke😀

FMP

Aktiv medlem
Har de inte tävlat på arenan förr, eller tänker jag på någon liknande plats någon annanstans?

Är tydligen i ett nedlagt stålverks-område i Beijing. Tycker det va rätt schysst inramning faktiskt. Alpina grenarna hålls på en helt annan plats typ 9 mil bort.

Angående publik så beror det väl nästan säkert på covid-restriktioner? Är ju samma sak i all tävlingar.

TailGunnar

Aktiv medlem
Har de inte tävlat på arenan förr, eller tänker jag på någon liknande plats någon annanstans?

Är tydligen i ett nedlagt stålverks-område i Beijing. Tycker det va rätt schysst inramning faktiskt. Alpina grenarna hålls på en helt annan plats typ 9 mil bort.
Jag gillade arenan, skön industriell känsla (y) ORF bilden har nån filter på. Och de har tävlat där tidigare.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp