[Artikel] Hjälmmössa lanseras i Sverige

hellbergarn

Ny medlem
Idag 12:40 Av: Mickegustafsson
sweet, det ser ju typ inte ut som en hjälm :p

Det är för att det inte är en hjälm =) Det är en farlig kopia som invaggar i en falsk säkerhet...

shonten

Medlem
Innovativt! Min farsa hade en sådan när han hoppade backhoppning på det glada 70-talet, fast i skinn. Utvecklingen går framåt...

Fast iofs ser den ut lite som en fallskärmshoppar-mössa med...men tror inte den räddar så många liv om de kraschar

Johan-S

Ny medlem
Används innom Fallskärmshoppning !!!Konstruerades till stridsvangnschauförer på 1890 talet !!!
Självklart den fungerar !!

eHogstrom

Aktiv medlem
Liknar en Rugby hjälm en aning faktiskt. Galet ful.
Hjälm mössa som inte kommer skydda för fem öre.

Clarevi

Ny medlem
Ser som en utomjording som råkat lämna kvar den sist dom släppte av Glenn Plake.... Vilar ju nått utomjordiskt över den mannen.

F

FUJATIVE_JIB_94

Guest
Fy faan va ful!
Jag har aldrig på mig en sån...:S

Torna

Ny medlem
Hahaha har de hittat gamla avdankade fallskärms "hjälmar". Den har ju funkar fint inom hoppningen till typ 1990. Det finns en anledning varför vi hoppar men hårda hjälmar nuförtiden...
;)

BajenMatte

Medlem
Red liksom alla har ändå missat att denna mössa är riktigt high-tech. Det är inte frågan om lite skum vilket som helst. Såg den på Discovery. Skummet är mjukt men stelnar och blir helt stenhård på en hundradel vid slag. Rymdteknologi regerar men OK då den är iofs pissful.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp