[Artikel] Hjälmmössa lanseras i Sverige

hallonmorot

Ny medlem
fan va ful om man jämför med ett par feta gogglar (som mina =D) och en hjälm..och det skyddar nog bättre oxå.. inget ont mot skaparna - nån gillar den säkert (NOT)

Marrccus

Medlem
finns la fler modeller ... smart argument med att "nee ett par feta goggles o en hjälm e snyggare.." ja du.. den "hjälmen" en fet jacka o ett par feta goggles e nog inte heller sååå fult.. så spara mig

Beengan

Ny medlem
den är mycke snyggare än den där..men ja använder den inte..den trycker sönder huvet

lille_borch

Ny medlem
nå spiller det ingen rolle hvordan den ser ut, spørsmålet er om den funker? Om man skal tro bildet så er ikke hjelmen festet med stropp under haken og da kan man jo bare regne ut hvor langt du skal falle før "hjelmen" faller av. Slik den ser ut på bildet vil den falle av om du bøyer deg frem for å feste spennene på støvlene: men en god idè! Skal like å se en crash-test med denne

Joosefinast

Ny medlem
Skulle se ut som man hade ett grymt stort huvud i en sådan.
Då kan man lika gärna ta på sig en hjälm

wuchi

Ny medlem
vad jag vet så är det väl inte alls d3o teknik i den där mössan utan bara skumgummi. vänta ett par år med hjälmmössor tills de får till d3o-tekniken lite bättre...

http://d3olab.com/

Snowgod

Aktiv medlem
Idiotiskt!!! Man har väl hjälm för att skydda skallen och det som är inuti? Sinnessvaga idioter ur begåvningsreserven behöver väl knappast skydd alls. Ännu ett bevis på att Darwin var inne på rätt spår!

EnderWiggin

Medlem
Inte sa cool direkt, men antagligen säkrare än en vanlig toppluva! Men visst är det bättre med en "riktig" hjälm... som t.ex. min mc-hjälm typ AGV!

monsharen

Ny medlem
"The Ribcap doesn't comply with any standards established for protective headgear like helmets."

Skvallrar väl lite om vilken klass skyddet ligger i. Fortfarande säkert bättre än inget dock.

Blayquiz

Medlem
hahaha. de va fan de fulaste ja sett. Men eftersom alla ta efter modet så komma säkert folk snart använda den ifall jon eller nån ha den:P

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp