[Artikel] I Stockholm byggs "världens bästa barmarksträning för puckelåkare"

Redaktionen

Aktiv medlem
utvald1-1000x533.jpg

Just nu byggs en stor träningsanläggning i Stockholm som bland annat kommer inkludera en stor backe med hopp och landningskudde som går att använda med skidor under fötterna året runt.

Läs hela artikeln:

rabbit

Aktiv medlem
Vän av ordning tycker ju
...

Det är lite Monty Python över det hela.
" - På MIN TID så byggde vi minsann en bana av gropar ute i skogen och hoppade fram i tills vi var trötta!"

Moseley regerar för att han gav upp alla chanser att vinna bara för att tvinga fram att puckelåkarna skulle få vara upp-och-ner i hoppen i framtiden.
Annars hade det väl fortfarande varit triple-twister-spread som gällde.
Och hade jag varit femton år hade jag flyttat till los stockholmos bara för att få träna på den däringa anläggningen.
Nu ser jag istället fram emot 20 år av svensk världsdominans i puckel. :)

snej

Aktiv medlem
@snej om du kollar lookers left på skissen så har du lite sneda boxar som kommer vara lite som det Jonny skottade upp själv i sin backe

Jag tittade på dem på bilden och insåg att det kunde vara så men såg inget i texten utan där var det mest fokus på hopp och dylikt så tänkte att det nog var ngt annat, men glatt överraskad är jag. Svårt med teknikträning sommartid tänker jag men det där är iallafall en variant.

Anders_Nilson

Aktiv medlem
Jag tittade på dem på bilden och insåg att det kunde vara så men såg inget i texten utan där var det mest fokus på hopp och dylikt så tänkte att det nog var ngt annat, men glatt överraskad är jag. Svårt med teknikträning sommartid tänker jag men det där är iallafall en variant.
Man ska ju vara med på att puckel är lite av en kontaktsport så allt man gör med kort impact kommer vara främjande för den tekniska utvecklingen av åkarna, så för barmark så är agility en viktig del tillsammans med att träna på att absorbera kraft.
Men allt man kan göra runt hopp är ju kul så det kommer bli mycket fokus på det framåt

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp