[Artikel] Influencer-resan: Historien om när Felkan åkte till Österrike

Redaktionen

Aktiv medlem

Freeride skickade ner bummaren Felix "Felkan" Lundin för att skapa likes, hype och allmän kännedom om skidåkningen i Österrikes Tyrolen. Här är historien om försäsongsresan till St Anton och Ischgl där Felkan åkte skidor i lyx.

Läs hela artikeln:

kappakomplett

Aktiv medlem
Artikeln inleds med "Freeride skickade ner Felix ”Felkan” Lundin...". Det låter som om det hela skett på Freerides initiativ och antar man då, kostnad. Utan att jag vet hur det ligger till så får man annars intrycket att det är Österrikes turistnäring som bekostar detta.
Så man frågar sig om detta är ett s.k. "betalt samarbete" mellan Freeride och näringen. Hur är det med det?
Freeride får en gratis resa och vistelse att dela ut till en medarbetare men motprestationen är då att sprida ett budskap om det förträffliga i denna näring via sociala medier. Det sker, verkar det, lite halvt motvilligt och efter väl utstakade riktlinjer.

"Något jag får påtalat ett tiotal gånger är vilka ”state of the art”-liftar som finns i St Anton. Trots att det känns lite påtvingat så måste jag erkänna att Galzigbahn är imponerande"

Det är väl också ungefär vad man får ut av artikeln, liftsystemen är förnämliga i såväl St Anton som Ischgl...

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd

@kappakomplett De flesta reportage är täckta vad gäller kostnad i dagens läge, på gott och ont.
När Freeride tar betalt för en publicering är de artiklarna alltid märkta som sponsrade.

kappakomplett

Aktiv medlem
Ja, va f-n, men det känns lite som slöseri med talang, nu fick vi veta att liftsystemen är helt okej både i St Anton och Ischgl.

Super i St Anton:

”EN KOPPLINGSBAR GONDOL MED DUBBLA VAJRAR SOM TAR 24 PERS PER KORG, DEN BOKSTAVLIGT ÄTER LIFTKÖER TILL FRUKOST.”

När jag även senare under vintern har haft möjligheten att åka mer i St Anton så kan jag konstatera att jag fortfarande inte spenderat mycket tid i liftkö trotts att det varit både nyår och sportlov under tiden."

Och helt okej även i Ischgl
Ischgl:
"Stora ytor och antalet moderna liftar ger friktionsfri access till åken och jag har väldigt svårt att se hur det ska kunna bildas några stora köer här även under högsäsong."

Men visst kan Felix skriva ngt roligare?

Bor själv i Tyroler Mayrhofen,har var har varit i Ischgl många gånger bara två timmar bort.
Visst fin skidåkning,men dyrt och lyxigt,far away from Kicking Horse och Revelstoke!!
Gillar man piståkning suveränt!!

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp