[Artikel] "Inför skatt på MTB"

Redaktionen

Aktiv medlem

Alla skidåkare är inte lika förtjusta i mountainbike. Gustav Corin tillhör den mer bitska skaran. Han reser frågan hur likt MTB egentligen är skidåkning. Hans svar? Inte särskilt likt. 

Läs hela artikeln:

Haha!

Mmm dessa pickisar betalar redan bensinskatt precis som alla andra som vill åka motorfordon, som förövrigt skidåkare använder i betydligt större utsträckning än cyklister. De flesta cyklister hoppar på hojen hemma vid sin ytterdörr, hur många skidåkare gör det? Jaga snö på försäsongen?

Visst alla får ha sin egen åsikt men vad är poängen med att yttra en sån här åsikt? Du tycker kul på två hjul suger, tråkigt för dig. Vi kan ju fråga vad är poängen med att åka skidor, framförallt eftersom det verkar inte vara någon som helst utmaning i det? Cykla mtb (särskilt) downhill gör man för det utmanar en att ta sig långt utanför vad som känns bekvämt. Mtb kommer alltid vara en marginal sport just pga av de åsikter du tar upp, det är fan inte glamoröst, det kommer gå sönder ben, plånkan kommer hata dig och du kommer förmodligen bli hånad emellanåt. Men är man bekväm så är man!

Martin_Akesson

Moderator
Forumvärd
Nej detta håller jag inte med om.
Däremot kan jag tycka att allt tvättande och mekande är ett aber i jämförelse med snön på skidorna som smälter.

Får man provocera lite så tycker jag även E-MTB är riktigt kul!, efter test i Åre för några veckor sedan.

dansone

Ny medlem
Jag förstår faktiskt inte vad du vill åstadkomma med den här artikeln, Gustav. Vad är syftet med att jämföra två olika sporter och dissa den ena? Själv tycker jag fotboll är värdelöst och inte speciellt likt skidåkning.

Surfer71

Ny medlem
Wohaahaaaaaaahaahaa vänta.. alltså är du på riktigt gusse??? Du mååååååste vara en sån där som aldrig vallat eller vårdat dina lagg själv! Lägg ner bara! Ska vi baka in lite tullavgift i liftkortssystemen också för alla som åker plåtlåda till skidbacken och trängselskatt för alla för alla snowboardåkare i liftköerna för att dom vill ha bygeln mellan benen?? God jul då

Fabianomne

Aktiv medlem
Haha!!

Jag är faktiskt benägen att hålla med. Har aldrig testat och kommer aldrig att göra (våga). Fan vad ont det ska göra, fan vad dyrt det ska vara och FA-AN vad grejerna verkar gå sönder?

Det må ha varit ett år sen, men nu väntar jag spänt på att MTB:arna ska nypa tillbaka med ett riktigt giftigt svar..

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp