[Artikel] Investeringar för 950 miljoner kronor planeras på svenska skidanläggningar under nästa vinter

Redaktionen

Aktiv medlem
[Artikel] Investeringar för 950 miljoner kronor planeras på svenska skidanläggningar under nästa vinter
IMG_2363-1000x750.jpg

Under kommande vinter planerar skidanläggningarna i Sverige att investera cirka 950 miljoner kronor inom lift, snö och pist – vilket är över fem gånger så mycket som föregående vinter.

Läs hela artikeln:

pd

Aktiv medlem
Vad kan vi vänta oss i Åre?
Frågan är väl mer hur många gånger det stoppade liftbygget vid VM8:an kommer att räknas. Det finns ju med i årets siffra och blir det i slutändan stoppat i sådär 18 månader så kan beloppet "återanvändas" i fina pressmeddelanden både ett och två år.

fredw

Aktiv medlem
Vad kan vi vänta oss i Åre? Fler betalparkeringar, en ny skobutik och innomhusridhus kanske??? 🤣🤣

Padelbanor! Finns ju ingen annanstans i landet (till skillnad från fina skidberg som det ju vimlar av...)
Skämt åsido, hur går det med den där nya liften i Åre? Inga färska foton från bygget? Farsan??

farsan56

Aktiv medlem
Nähä du, ingen koll. Har varit borta och ägnat mig åt sol och salta bad i Juli. Men nu är vi tillbaka till ensiffriga grader igen.
Jag får väl ta en inspektionstur och kolla.
Saknar redan fikat på västkusten, bra skit det där.
C773C72B-8C01-47B3-817F-FF1CB9DFE46B.jpeg

farsan56

Aktiv medlem
Knäppade en bild när jag cyklade DH idag. Det ser ut som fundamenten som krävde helikopter är klara. På och avstigning är ju större jobb på.
Det andra överklagade bygget står still som det ser ut.
Bara två månader kvar nu innan vi brukar komma igång med turandet.
Det är hopp om livet!
E20AEA9B-E496-45D6-850D-962237218877.jpeg

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp