[Artikel] ISPO-rapport: Dag 2

cocktail

Ny medlem
scherlins crossjacka är kopia rakt av burtonjackan.... seeeegt. men jag älskar lines grafik på skidorna! namnam

Coldis

Medlem
Tur att "Oscar Jacket (Oscar Scherlin Pro Model)" Inte har bajtat 09 Jussi AK Anoraken från BURTON SNOWBOARDS..

Fredrik_Blom

Ny medlem
men hallå kolla in goode:s skida str8
Va fasen är det för ngt sjukt med rakt nos och väldigt kantig nos, eller ser jag fel?
Ser bara galet ut kanske men va fasen...
Ha det

Florre

Ny medlem
Det enda som dög var typ skidmodellerna, fanns ett par intressanta, bland annat Amplid.

Crossjackorna är lite fel i tiden och Jons POChjälm var nog det fulaste jag någonsin sett, jag hoppas som sagt att detta är hans "racinghjälm".

Scherlin

Ny medlem
hej allihopa!

Vill bara kommentera att det är fel färg på jackan på bilden och dom som är 100% klar är samma jacka fast i lila vit och grå, och en som är i mörkare färger...

Hoppas att ni gillar modellen!

Kolla Oscarscherlin.com kommer snart

PNyberg

Aktiv medlem
En sak till. Moment "the plank" som är Cedric TFs pro model ska tydligen vara sjukt inovativ....typ "reinventing the wheel" inovativt. Ngn som har nå specs på den?

BTW...tack Utter. Afterbang låter som en sjukt smart konstruktion alltså. Ska bli intressant och se vad den får för respons.

Nojlas

Aktiv medlem
Jag har för vana att aldrig kommentera prylars utseende då jag anser att dess egenskaper är viktigare än hur de ser ut, men i det här fallet tänker jag göra ett undantag.
Vem är det egentligen som designat POCs Jon Olsson kruka? Ser ju rent grotesk ut...

oscarius

Ny medlem
Afterbangen är som ni säger av skateboardkonstruktion.
Top-sheet existerar inte av vanlig form. Även här är det som en skateboard.
Stålkanterna är inte "bredvid" kärnan som en vanlig skida, utan här "i" skidan... Eftersom skidan är kärnan. Typ.

Blidee

Medlem
nice :) Nya POC brillorna ser sjyssta ut. Lite blandning mellan Lodes och Crowbar tkr jag det ser ut som :P niiice

oscarius

Ny medlem
Okej Dave.

Line Afterbang. Gjord på skateboardkonstruktion. Förmodar att du har koll på en vanlig träkärna är uppbygd. Denna konstruktion baseras på tunna lager på varandra, istället för bredvid. Tänk plywood.
En klassisk skida har stålkanten "bredvid" kärnan. Under sidewallen. Men eftersom lines nya konstruktion baseras på att kärnan är skidan - så finns ingen sidewall som på klassiskt vis. Skidan och kärnan är samma sak, kinda. Stålkanden är "ingröpt" i kärnan.

- Cross som kopiera Burtons AK jacka ett år för sent
- Poc med Jon Olsson Signature Series.
- Jon Olsson Line Session Parka
- Oscar Jacket (Oscar Scherlin Pro Model)

+ Poc Tanner Hall Pro Model

Jon är sjukt duktig skidåkare men borde lägga ned design planerna sorry men kläderna och nu Poc hjälm ser inte lovande ut.

Jag har åkt med två olika Cross ställ under 2 år och aldrig mer. Det finns andra märken med bättre funktion och design för bättre pris. Synd för jag hoppades mycket på Cross men de verkar ha mera fokus på golf, inget fel i det men som sagt långt ifrån parken.

ppetter

Medlem
2009-02-04 12:50 Av: Isberget
Ingen mer som tycker att Lacroix logo är grymt lik crossś .

..
ingen som tycker att POCs nya cornea goggles är rätt så jävla lika crowbars? hahaha .. .

Nikee

Ny medlem
Tanners poc hjälm var snygg och giro/skullcandy hjälmen var snygg men inte jon olsson poc hjälm skit ful

whitiboy

Ny medlem
Måste tyvärr säga att Jons POC hjälm va den fulaste POC hjälmen jag sett^^
Får hoppas POC skärper sig och Jon med^^

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp