[Artikel] Jobbet på skidor del 1: Från dröm till plan

Redaktionen

Aktiv medlem
Första delen i en artikelserie med Daniel Rönnbäck och grabbarna i The Secondhands på deras ner till St Anton för att jobba, jobba, jobba på skidor.

Läs hela artikeln:

D

Deleted member 80259

Guest
Låter roligt men jag förstår inte riktigt... varifrån kommer pengarna till allt? vem jobbar ni åt? Är det sponsorerna som vill ha film och fotomaterial?

Liftkort borde dom ju kunna få genom att säga typ; tja, vi gör en stor skidfilm som kommer ses av 50 000 människor, får vi gratis liftkort en vecka visar vi er logga typ..

la_grave

Aktiv medlem
Låter otroligt amatörmässigt. Kom det som en nyhet att det är dubbförbud i Tyskland? En uppsättning vinterdäck kostar runt 3000:- (då får man de bästa friktionsdäcken på marknaden) så det kan knappast varit det som hindrade er från att bila ner.

Och vem vill betala för skidbilder från St Anton!?!?

Som sagt, amatörer.

Smart la grave!
Bra idé att köpa friktionsdäck för 3000 spänn till någon annans bil för en 2 veckors resa.
Och det är extremt amatörmässigt att tro att stället gör bilden. en bra bild är en bra bild, oavsett vart den är tagen.

Pjotor

Ny medlem
trevligt, ser fram emot de andra delarna. lycka till med allt där nere. :)

D

Deleted member 80259

Guest
dooh, förstår fortfarande inte varifrån pengarna kommer för att få detta "slitsamma" jobb att gå runt... är det så många som köper second hands filmer?

Hur det är att åka till Alperna för att jobba. En artikelserie om hur det är att leva som skidåkare, filmare och fotograf.

Rätta mig om jag har fel, men du skriver till en målgrupp som i stort sett håller på med detta dygnet runt.

Till Gabriel:
"Bra idé att köpa friktionsdäck för 3000 spänn till någon annans bil för en 2 veckors resa."
- Om detta nu är ett jobb som han säger så är dom 3.000 kronorna extra inget större problem kanske. Vill man filma/fota kan det ju vara en EXTREM fördel att åka bil ner då man kan få en hel del intressanta bilder.

la_grave

Aktiv medlem
Gabriel - jämfört med fyra flygbiljetter, transfer osv är det inte särskilt dyrt nej.

I övrigt skriver jag under även Christoffer A:s påpekanden.

JimJim

Medlem
Mjaha La Grave... Vi må vara amatörmässiga och vi har inte riktigt råd att kasta ut pengar på däck som ska användas i två veckor... dock så kan vi iallafall köpa rätt storlek på kläder - http://www.freeride.se/forum/thread.php?t=16062

Jag hoppas du inte tar illa upp, men jag tyckte faktiskt att det var sjukt kul läsning!

Angående bilder så tror jag nog att många kan vara intresserade av bilder från St Anton... det är ju trots allt inte dina knäskurna byxor för tio lakan som ska fotas utan mera skidglädje i snö.

Med vänliga hälsningar

Jim

D

Deleted member 80259

Guest
Hahaha tack för den JimJim, otroligt spännande tråd men samtidigt lågt att dra fram den som något vapen mot la_grave´s åsikter. Mycket roligt dock, undrar hur det gick!

Ps. Tycker fortfarande det vore intressant att veta varifrån kulorna ramlar in som gör det möjligt att resa runt i europa och plåta/filma. Vem har beställt detta två veckors filmjobb?

Hej, den som väntar får se. Nästa artikel kommer vara från resan ner. Den 3e från hela vistelsen där nere och den 4 från ett av shooten vi körde där nere. Varifrån vi får våra pengar är faktist mycket enklare än det låter. Ett helt vanligt svensson jobb. Och Absolut är vi amatörer. Det är inte många som kan leva helt på att bara åka skidor. Och La Grave ska vara ett sjukt nice ställe har jag hört. har nog en vänn där nere som är La grave kär. Dock. Hoppas ni gillar läsningen. Det är kul, man blir mer motiverad då. Tack för alla komentarer. Bra som dåliga.

Mattis-J

Ny medlem
Bra jobbat Junior! Blir spannande att se resten. Tycker ni fortjanar en stor eloge for utan sana eldsjalar blir det inte sa mycket lasning osv. Jobba pa och kor hart!

EnderWiggin

Ny medlem
Många som undrar hur man får råd till att åka skidor... Antar att de flesta sparar ihop en slant i förväg. Själv jobbar jag med IT på plats i alperna, men bara de dagar det inte kommit nysnö under natten... :)

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp