[Artikel] Kal, snusfri och utstött?

Redaktionen

Aktiv medlem

Kal, snusfri och utstött. Krönikören Jibberisch vill slå ett slag mot trenden snus och skägg.

Läs hela artikeln:

Mountain_Man

Ny medlem
Spännande spaning ... men jag tror inte vi ska skylla på fru Lindgren men Vikingarna har säkert dragit sitt strå till stacken. Vikingarna har ju medialt fått ett stort uppsving de senaste åren och vilken skandinavisk brantåkande man vill inte förknippas med mandom, rå styrka och en del annat som kommer att få sajtens moderatorer att kvickna till. Precis som med feta skidor (eller hur?) är ju ett odlat skägg och snus bara ett tydligt tecken på precis det det avser att dölja, bristande manlighet och självkänsla. Personligen nöjer jag mig med de feta skidorna ... ;-)

/MM

kappakomplett

Aktiv medlem
För min generation, dvs urgamla, så var det Patrick Vallençant som var den store idolen, jag och några andra råkade se honom på grand montets ngn gång på 80-talet och vi pratar fortfarande om det. Hans motto var "si tu tombes, tu meurs" och han hade ett elegant skägg.

Leder

Ny medlem
Jodu
@jibberisch nog fan är det bra skitnödigt bland många åkare. Credd är a och o tydligen. Skulle gärna se en öppnare attityd och mer tollerant inställning. Mindre "hö hö hö hö hö kolla pajasen som ska.." och i stället "vill du ha ett tips, tänk på..."
Vore det inte trevligare så? Skägg och snus är sekundärt, att vara ödmjuk är primärt.
Roligast vinner, inte bäst. Gäller även på after whatevern.

Hoj!

Jibberisch

Ny medlem
Trevligt med en liten debatt om detta! Oerhört viktigt ämne att reda ut.

@jarle Får å får!? Jag är charmig när jag är salongsberusad. Har jag hört.

farsan56

Medlem
Tack Jibberisch för att du vägleder mig bland livets blindskär.
Här går man runt kraftigt orakad och med vaxad mustasch. Och vad hjälper väl det? Jag klarar inte ens en framåtvolt i lössnö.
För det kan väl inte bero på att jag är gammal, halvfet och otränad?
Få se, var la nu rakapparaten.........

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp